امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


تغییر نام پتروشیمی ، پالایشگاه و نیروگاه شازند به اراک

تغییر نام پتروشیمی ، پالایشگاه و نیروگاه شازند به اراک

کد مطلب: 18666 | تاریخ ارسال: 4 ژانویه 2011 | چاپ صفحه

جناب آقای رئیس جمهوری: جلوی رانت استخدامی و … در سه واحد مهم صنعتی حاشیه شهر شازند را بگیرید. / مراکز اقتصادی مهمی همچون پالایشگاه امام خمینی (ره)، پتروشیمی اراک و نیروگاه اراک که اخیراً تغییر نام یافته و به پالایشگاه شازند، پتروشیمی شازند و نیروگاه شازند تبدیل گردیده اند، در موقعیتی قرار گرفته که اکثر قریب به اتفاق آثار اجتماعی، سیاسی و زیست محیطی ناشی از فعالیت آنها شهر اراک و روستاهای مجاور را تحت تأثیر خود قرار داده است. / به دلیل نحوه عملکرد آب و هوایی و بادهای غربی-شرقی تقریباً تمامی گازهای آلاینده به سوی شهرستان اراک روانه می شود. / آیا اعتبارات ملی صرف شده برای ایجاد این مراکز صرفا سهم مسئولین و مقامات محلی شازند و افراد مرتبط با آنان بوده است و آیا آنان حقی دارند که خلاف تمامی موازین و قوانین و مقررات کشور این حق عمومی را سلب نموده و به رانت خواری می پردازند؟

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از سایت نماینده اراک ، مهندس رجائی در نامه شماره 2893/3/8 مورخ 12/10/89 خود به رئیس جمهوری محترم، از اینکه با تغییر نام سه واحد بزرگ صنعتی در حاشیه شهر شازند، مسئولین و مقامات محلی در زمینه جرایم زیست محیطی و اشتغال و… انحصاری عمل نموده و رانت خواری می نمایند، اظهار شکایت نموده و خواستار رسیدگی  ایشان به این موضوعات شد. جهت اطلاع بیشتر، متن نامه آورده می شود:

برادر ارجمند جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد رئيس محترم جمهوري اسلامي ايران

با اهداي سلام و تحيات

احتراماً، مستحضرید مراکز اقتصادی مهمی همچون پالایشگاه امام خمینی (ره)، پتروشیمی اراک و نیروگاه اراک که اخیراً تغییر نام یافته و به پالایشگاه شازند، پتروشیمی شازند و نیروگاه شازند تبدیل گردیده اند، در موقعیتی قرار گرفته که اکثر قریب به اتفاق آثار اجتماعی، سیاسی و زیست محیطی ناشی از فعالیت آنها شهر اراک و روستاهای مجاور را تحت تأثیر خود قرار داده است.

جدای از آثار تغییر نام که اساساً در واحدهای اقتصادی، بحرانهای مالی و محیطی را به دنبال داشته و علاوه بر آن روستاهایی که مکان احداث این مراکز را در اختیار این واحدها قرار داده اند، در محدوده جغرافیایی اراک بوده و امروز مردم این روستاها نارضایتی خود را ابراز می نمایند و خواستار اصلاح نام هستند، این تغییر نامها آثار دیگری از جمله موارد زیر را به دنبال داشته است:

الف) جرایم زیست محیطی متعلقه به عملکرد این واحدها به حوزه شهری شهرهای مرتبط شهرستان اراک و روستاهای همجوار تعلق نمی گیرد و این در حالی است که به دلیل نحوه عملکرد آب و هوایی و بادهای غربی-شرقی تقریباً تمامی گازهای آلاینده به سوی شهرستان اراک روانه می شود.

ب) واحدهای مذکور همواره برای اصلاح و یا تکمیل نیروی انسانی خود و شرکتهای وابسته و شرکتهای تأمین نیرو مبادرت به جذب نیرو بر اساس معرفی، اعمال سلیقه و نفوذ مقامات محلی شازند نموده و به همین لحاظ از ورود جوانان شایسته و صاحب صلاحیت روستاها و شهرهای مجاور استان ممانعت به عمل آورده و این اقدام غیر عقلایی و غیر قانونی باعث بروز نارضایتی عمده در بین مردم شده است.

جناب آقای رئیس جمهوری محترم: مردم شریف شهرستانهای اراک و خنداب این سؤال را دارند که آیا اعتبارات ملی صرف شده برای ایجاد این مراکز صرفا سهم  مسئولین و مقامات محلی شازند و افراد مرتبط با آنان بوده است و آیا آنان چه حقی دارند که خلاف تمامی موازین و قوانین و مقررات کشور این حق عمومی را سلب نموده و به رانت خواری می پردازند؟

از جنابعالی که همواره برای گسترش عدالت اجتماعی اهتمام دارید تقاضا دارد دستور فرمائيد مسئولین ذیربط نسبت به بررسی موارد فوق الذکر و انشاءالله حل مشکلات  اقدام نمایند. پيشاپيش از دستورات و اقدامات حضرتعالي سپاسگزاري مي شود. عباس رجائي

رونوشت:

نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی حضرت آیه الله دری نجف آبادی جهت استحضار

استاندار محترم مرکزی برادر گرامی جناب آقای شعبانی فرد جهت استحضار

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.