- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

تغییر نام پتروشیمی ، پالایشگاه و نیروگاه شازند به اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از سایت نماینده اراک ، مهندس رجائی در نامه شماره 2893/3/8 مورخ 12/10/89 خود به رئیس جمهوری محترم، از اینکه با تغییر نام سه واحد بزرگ صنعتی در حاشیه شهر شازند، مسئولین و مقامات محلی در زمینه جرایم زیست محیطی و اشتغال و… انحصاری عمل نموده و رانت خواری می نمایند، اظهار شکایت نموده و خواستار رسیدگی  ایشان به این موضوعات شد. جهت اطلاع بیشتر، متن نامه آورده می شود:

برادر ارجمند جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد رئيس محترم جمهوري اسلامي ايران

با اهداي سلام و تحيات

احتراماً، مستحضرید مراکز اقتصادی مهمی همچون پالایشگاه امام خمینی (ره)، پتروشیمی اراک و نیروگاه اراک که اخیراً تغییر نام یافته و به پالایشگاه شازند، پتروشیمی شازند و نیروگاه شازند تبدیل گردیده اند، در موقعیتی قرار گرفته که اکثر قریب به اتفاق آثار اجتماعی، سیاسی و زیست محیطی ناشی از فعالیت آنها شهر اراک و روستاهای مجاور را تحت تأثیر خود قرار داده است.

جدای از آثار تغییر نام که اساساً در واحدهای اقتصادی، بحرانهای مالی و محیطی را به دنبال داشته و علاوه بر آن روستاهایی که مکان احداث این مراکز را در اختیار این واحدها قرار داده اند، در محدوده جغرافیایی اراک بوده و امروز مردم این روستاها نارضایتی خود را ابراز می نمایند و خواستار اصلاح نام هستند، این تغییر نامها آثار دیگری از جمله موارد زیر را به دنبال داشته است:

الف) جرایم زیست محیطی متعلقه به عملکرد این واحدها به حوزه شهری شهرهای مرتبط شهرستان اراک و روستاهای همجوار تعلق نمی گیرد و این در حالی است که به دلیل نحوه عملکرد آب و هوایی و بادهای غربی-شرقی تقریباً تمامی گازهای آلاینده به سوی شهرستان اراک روانه می شود.

ب) واحدهای مذکور همواره برای اصلاح و یا تکمیل نیروی انسانی خود و شرکتهای وابسته و شرکتهای تأمین نیرو مبادرت به جذب نیرو بر اساس معرفی، اعمال سلیقه و نفوذ مقامات محلی شازند نموده و به همین لحاظ از ورود جوانان شایسته و صاحب صلاحیت روستاها و شهرهای مجاور استان ممانعت به عمل آورده و این اقدام غیر عقلایی و غیر قانونی باعث بروز نارضایتی عمده در بین مردم شده است.

جناب آقای رئیس جمهوری محترم: مردم شریف شهرستانهای اراک و خنداب این سؤال را دارند که آیا اعتبارات ملی صرف شده برای ایجاد این مراکز صرفا سهم  مسئولین و مقامات محلی شازند و افراد مرتبط با آنان بوده است و آیا آنان چه حقی دارند که خلاف تمامی موازین و قوانین و مقررات کشور این حق عمومی را سلب نموده و به رانت خواری می پردازند؟

از جنابعالی که همواره برای گسترش عدالت اجتماعی اهتمام دارید تقاضا دارد دستور فرمائيد مسئولین ذیربط نسبت به بررسی موارد فوق الذکر و انشاءالله حل مشکلات  اقدام نمایند. پيشاپيش از دستورات و اقدامات حضرتعالي سپاسگزاري مي شود. عباس رجائي

رونوشت:

نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی حضرت آیه الله دری نجف آبادی جهت استحضار

استاندار محترم مرکزی برادر گرامی جناب آقای شعبانی فرد جهت استحضار