امروز امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 06, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



تقدیر ویژه شهردار از استاندار

کد مطلب: 969 | تاریخ ارسال: 19 می 2009 | چاپ صفحه

شهردار اراک ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران از همکاری صمیمانه استاندار با خادمین مردم در شهرداری تقدیر کرد…

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك، علي‌اكبر كريمي دوشنبه شب در اولين نشست خبري شهرداري در سال جاري در جمع خبرنگاران افزود: ميزان اعتبارات امسال شهرداري با توجه به شرايط ركود حاكم بر كشور با پنج درصد رشد نسبت به سال گذشته 52 ميليارد و 500 ميليون تمان توسط شوراي شهر تصويب شد.
وي يكي از دلايل رشد كم اعتبارات شهرداري در سال جاري را عدم ريسك‌پذيري و جلوگيري از تعريف پروژه‌هاي جديد و به دنبال آن ايجاد تعهد براي شهرداري دانست و تصريح كرد: از ديگر دلايلي كه موجب شد شهرداري بودجه سال جاري را با پنج درصد افزايش تصويب كند، اختصاص 10 ميليارد تومان اعتبار از محل اعتبارات طرح جامع كاهش آلودگي هواي شهر اراك بود كه با اختصاص اين ميزان، اعتبارات شهرداري به 64 ميليارد تومان افزايش مي‌يافت اما با توجه به كاهش 30 درصدي اعتبارات عمراني كشور، اعتبار 10 ميليارد توماني طرح جامع كاهش آلودگي هواي شهر اراك به هفت ميليارد و 200 ميليون تومان كاهش يافت كه از اين رقم، 5 ميليارد و 500 ميليون تومان در اختيار شهرداري قرار گرفت.
شهردار اراك با بيان اينكه 55 درصد از مجموع اعتبارات شهرداري به اعتبارات عمراني و 45 درصد به اعتبارت جاري اختصاص داده مي‌شود، خاطرنشان كرد: از مجموع اعتبارات شهرداري 500 ميليون تومان به طرح تكميل كانال جمع‌آوري آب‌هاي سطحي، 5 ميليارد تومان به جدول‌گذاري معابر و كوچه‌هاي سطح شهر، 7 ميليارد و 800 ميليون تومان به خريد ماشين‌آلات و 100 ميليون تومان به احداث خانه فرهنگ اختصاص يافته است.
كريمي تكميل طرح تعريض خيابان شيرودي، احداث دو پل جديد به جاي پل سبحاني و پل‌ مشتاقي، احداث ايستگاه آتش‌ ‌نشاني در شهرك وليعصر و ‌الغدير، تكميل ديوار ساحلي، احداث پارك‌هاي محله‌اي، تكميل پارك مادر، كوهسار و بعثت، تكميل موزه تنوع زيستي، احداث زمين ورزشي مصنوعي در سه نقطه شهر، تكميل ساختمان شهرداري منطقه 3، بهسازي آرامستان اراك، بهسازي محوطه پايانه مسافربري اراك و … بخشي از پروژه‌هاي عمراني شهرداري اراك در سال جاري عنوان كرد و بيان داشت: يكي از طرح‌هاي مهم شهرداري در سال جاري اجراي طرح مميزي املاك سطح شهر است كه براساس قانون بايد هر پنج سال يك بار انجام شود اما متاسفانه اين طرح 15 سال گذشته و آن هم به‌صورت ناقص اجرايي شده است.
شهردار اراك راه‌اندازي سازمان ميدان‌هاي ميوه‌ و تره‌بار را از ديگر طرح‌هاي ابتكاري شهرداري عنوان كرد و گفت: راه‌اندازي بازارچه‌هاي محلي با هدف تمركززدايي از مركز شهر، تامين اقلام مورد نياز شهروندان و جلوگيري از افزايش تورم يكي ديگر از طرح‌هاي در دست اقدام شهرداري است كه در سال جاري 20 بازارچه‌ محلي با صرف 300 ميليون تومان اعتبار در نقاط مختلف شهر راه‌اندازي مي‌شود.

به گزارش مرکزی دیلی ایسنا هم درباره این نشست اینچنین درج کرد : شهردار اراک در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: شهرداری در زمینه زیرسازی و روکش معابر خیابان‌ها با تلاش مضاعف فعالیت می‌کند تا در این زمینه بتوان مشکلات را برطرف کرد.
کریمی اقدامات شهرداری اراک در زمینه افزایش فضای سبز را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در شهر اراک حرکت خوبی در زمینه افزایش فضای سبز صورت گرفته است به گونه‌ای که، پارک‌های محلی و پارک مسجدها افزایش چشم گیری داشته‌اند ودر کنار آن زیباسازی بلوارها در دستور کار قرار گرفته است؛ در حال حاضر هم چمن کاری بلوار ورودی شهر اراک از میدان آزادگان تا میدان صنعت در حال انجام است.
وی در خصوص افتتاح پارک اختصاصی بانوان اظهار کرد: پارک مادر در اراک به لحاظ موقعیتی که دارد و اشراف ساختمان‌های اطراف بر این پارک، امکان استفاده به صورت اختصاصی بانوان را ندارد اما، قسمتی از پارک شهید باهنر این امکان را دارد و می‌توان از آن استفاده‌های لازم را انجام داد.
کریمی در زمینه نصب تندیس در میدان شهدای اراک خاطرنشان کرد: در زمینه تندیس میدان شهدا، این تندیس به صورت موقت بوده و در حدود 10 میلیون تومان نیز صرف ساخت و نصب آن شده است و در طرح جدید میدان شهدای اراک، این تندیس به مکان دیگری منتقل می‌شود.
شهردار اراک مهمترین چالش شهرداری را رکود در زمینه ساخت‌وساز و کم شدن درآمدهای شهرداری دانست و افزود: مهمترین چالش پیش روی شهرداری کمبود منابع مالی است که باید با تغییر شرایط، زمینه را برای افزایش درآمد شهرداری مهیا شود.
وی با اعلام اینکه توجه به ورزش همگانی از اولویت‌های شهرداری اراک است، گفت: ورزش‌های همگانی مورد تایید شهرداری اراک است و در زمینه آن نیز اقداماتی صورت گرفته تا ورزش هرچه بیشتر در میان مردم توسعه پیدا کند.
وی خبر از تاسیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری داد و افزود: از لحاظ ساختاری، تلاش شده است تا به سوی تقویت ورزش‌های همگانی رفت تا بتوان دایره ورزش را بیشتر کرد.
کریمی در خصوص مناطق حاشیه‌ای شهر اراک خاطرنشان کرد: با توجه به محرومیت‌هایی که در مناطق حاشیه شهر وجود دارد، شهرداری قصد دارد تا خدمات بیشتری به این مناطق ارائه دهد و همچنین برای نوسازی بافت‌های فرسوده، تسهیلات ویژه‌ای را به کسانی که قصد ساخت وساز دراین مناطق داشته باشند ارائه می‌هد تا بافت‌های فرسوده را به این صورت نوسازی وبهسازی کند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.