امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



هشدار جدی درباره وضعیت صنایع استان مرکزی

کد مطلب: 965 | تاریخ ارسال: 19 می 2009 | چاپ صفحه

معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني و رئيس كميته آموزش و اشتغال استانداري مركزي گفت: در صورت عدم تزريق تسهيلات به بخش‌هاي توليدي، نرخ بيكاري در استان به بالاي 10 درصد خواهد رسيد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك، محمدرضا امامي دوشنبه شب در كميته آموزش و اشتغال استان با بيان اينكه نرخ بيكاري استان از 6/12 درصد در سال 1384 به 8/9 درصد سال گذشته كاهش يافت، افزود: پيش‌بيني مي‌شود در صورت عدم تزريق تسهيلات و منابع به بخش‌هاي مختلف توليد در استان اين روند سير صعودي پيدا كند.
وي با تاكيد بر اينكه بايد با مهارت‌سنجي و ارائه آموزش‌هاي مورد نياز بازار كسب و كار، در مسير توسعه اقتصادي و توسعه پايدار گام برداشت،‌ اظهار داشت: تا پايان سال جاري 2 هزار بنگاه اقتصادي كوچك و زودبازده در شهرهاي مختلف استان راه‌اندازي مي‌شود.
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري مركزي با اشاره به برنامه‌هاي كميته آموزش و اشتغال استان مركزي، جمع‌آوري نيازهاي آموزشي بخش‌هاي مختلف تعاوني، صنعت، كشاورزي و خدمات توسط مركز آموزش مهارت‌‌هاي پيشرفته، برنامه‌ريزي و برگزاري آموزش‌هاي مورد نياز بخش‌هاي مختلف توسط اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي و استفاده و بهره‌وري از امكانات آموزشي دستگاه‌ها و سازمان‌هاي عضو كميته آموزش و اشتغال را از اهداف اين كميته عنوان كرد.
امامي با تاكيد بر اينكه محصولات خروجي نظام متوسطه امروز متناسب با بازار كسب و كار نيست، اضافه كرد: دانش‌آموزان و فارغ‌التحصيلان نظام آموزشي بايد با آمادگي كامل به بازار توليد و كسب و كار وارد شوند و با رشته‌هاي مختلف فني، مهندسي و صنعتي و نيازهاي روز بازار آشنايي كامل پيدا كنند.
وي مركز پارك علم و فناوري استان مركزي را يك مركز حمايت از كارآفرينان مبتكر، خلاق و نوآور برشمرد و خاطرنشان كرد: اين مركز در شناسايي مزيت‌هاي نسبي استان در بخش‌هاي مختلف گام‌هاي موثري برداشته است.
رئيس مركز پارك علم و فناوري استان مركزي نيز در اين جلسه گفت: پارك علم و فناوري استان مركزي از طريق ارائه خدمات با ارزش افزوده بالا، به رشد و ارتقاي شركت‌ها و موسسات دانش‌محور در حوزه‌هاي داراي مزيت نسبي در منطقه كمك مي‌كند.
محمدرضا سنگي كمك به افزايش ثروت در جامعه از طريق توسعه اقتصاد دانش‌محور، تجاري‌سازي نتايج تحقيقات و تحقق ارتباط بخش‌هاي تحقيقاتي، افزايش قدرت رقابت و رشد شركت‌هاي متكي بر دانش، كمك به جذب دانش فني و سرمايه‌هاي داخلي و بين‌المللي را از اهداف پارك علم و فناوري استان عنوان كرد.
تصويب سه كارگروه خدمات و اصناف، كشاورزي و كارگروه صنعت و معدن به‌عنوان سه كارگروه زيرمجموعه كميته آموزش و اشتغال از مصوبات اين جلسه بود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.