امروز امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Wednesday, May 15, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



سمينار روش‌هاي گودبرداري و پايداري ساختمان

کد مطلب: 9463 | تاریخ ارسال: 11 مارس 2010 | چاپ صفحه

معاون عمراني استاندار مركزي با اشاره به اينكه نگراني‌ بسياري در زمينه عدم مقاوم‌سازي ساختمان‌ها در برابر زلزله وجود دارد، گفت: گودبرداري به روش سنتي از چالش‌هاي اصلي ساختماني است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك، هوشنگ بازوند ظهر امروز در نخستين سمينار روش‌هاي نوين گودبرداري و پايداري ساختمان‌هاي بلند مرتبه با بيان اينكه هم دولت و هم مهندسان ساختماني داراي وظايفي در راستاي مقاوم‌سازي ساختمان‌ها دارند، افزود: مقاوم سازي ساختمان‌ها تا رسيدن به حد استاندارد و مطلوب فاصله دارد.
وي گودبرداري‌هاي بدون كار كارشناسي و فني را از عمده مشكلات بحث ساختمان‌سازي عنوان كرد و بيان داشت: سالانه به طور متوسط 150 تا 200 نفر بر اثر سهل‌انگاري در زمينه گودبرداري قرباني مي‌شوند.
معاون عمراني استانداري مركزي عدم آموزش و كار مطالعاتي در صنعت ساختمان را از عمده مشكلات بيان كرد و اظهار داشت: شهرداري‌ها بايد در راستاي صنعتي شدن ساختمان‌ها گام‌هاي جدي برداند.
بازوند با تاكيد براينكه بافت‌هاي فرسوده يكي از مهم‌ترين موانع و مشكلات سازه‌هاي صنعتي است، تصريح كرد: دولت تمهيدات ويژه‌اي براي بافت‌هاي فرسوده در سكونتگاه‌هاي غيررسمي در نظر گرفته است.
وي سنتي عمل كردن در ساختمان‌سازي را از دغدغه‌ها و نگراني‌ها در صنعت ساختمان ذكر كرد و متذكر شد: شهرداري‌ها با اعمال مقررات و تخفيفات ويژه در بحث بافت‌هاي فرسوده به سمت صنعتي سازي ساختمان‌ها حركت ‌كنند.
استاديار دانشگاه نيز در اين سمينار اصول و مباني گود برداري و مباني گودبرداري و سازه‌هاي نگهبان انواع روش‌هاي نوين پايدار سازه‌هاي ديوارهاي سازه‌هاي بلند، روش‌هاي بهبود و افزايش پايداري شيب‌ها، مباني محاسباتي و اجرايي سازه‌هاي نگهبان مربوط به ساختمان‌هاي بلند مرتبه، تحليل و مقايسه اقتصادي و نوع روش‌هاي پايدار سازي ديواره‌هاي گودبرداري را از جمله روش‌هاي نوين پايدار سازي و مقاوم سازي ساختمان‌هاي بلند مرتبه عنوان كرد.
سهيل قره‌ با اشاره به اينكه براثر آمار، 63 درصد گودبرداري‌ها در اثر تركيدگي لوله‌هاي آب و گاز خانه‌هاي اطراف است، خاطرنشان كرد: در سال 85 ، 130 گودبرداري ريزش كرده كه بر اثر آن 92 نفر مصدوم شدند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.