امروز امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Wednesday, May 15, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



مراسم اختتامیه سال جهانی نجوم در استان

کد مطلب: 9455 | تاریخ ارسال: 11 مارس 2010 | چاپ صفحه

همزمان با پایان یافتن سال جهانی نجوم، مراسم اختتامیه سال مذکور، روز شنبه بیست و دوم اسفندماه در استان مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، روز بیست و دوم اسفندماه سال‌جاری به منظور اختتامیه رسمی برنامه‌های سال جهانی نجوم در استان، همزمان با دومین سالگرد تاسیس انجمن ستاره‌شناسی اراک و همزمان با اولین سالگرد تاسیس انجمن آسمان بیکران مراسم باشکوهی برگزار می‌شود.

مدیر انجمن ستاره‌شناسی اراک در این‌باره گفت: اتحادیه‌ی بین‌المللی نجوم سال 2009 را با شعار “جهان، برای کشف از آن تو ” به عنوان سال جهانی نجوم برگزید و برنامه‌های این سال در ایران، تا پایان سال 88 از سوی انجمن نجوم ایران پیگیری شد.

رضا امینی‌نژاد گفت: سال جهانی نجوم یادبودی از چهارصدمین سالگرد نخستین مشاهده نجومی به وسیله تلسکوپ بود که توسط گالیله انجام شد.

وی افزود: سال جهانی نجوم، یک جشن جهانی نجوم، تاثیرگذار بر روی جوامع و فرهنگ با تاکید جدی بر آموزش، ایجادکننده بستر مشارکت عمومی و بکارگیری جوانان بوده و با رویدادهای ملی، منطقه‌ای و جهانی، در تمام طول سال 88 همراه بود.

امینی‌نژاد گفت: در استان مرکزی روز 21 اسفندماه سال 87 همزمان با اولین سالگرد تاسیس انجمن ستاره‌شناسی اراک برنامه‌های این سال آغاز شد و اینک در 22 اسفندماه 88 رسما برنامه‌های این سال به یاد ماندنی پایان می‌پذیرد.

امینی‌نژاد خاطرنشان کرد: فرصت‌های منحصر به فردی برای شرکت در رویدادهای اتحادیه بین‌المللی نجوم در سال جهانی نجوم به وجود آمد که از آن‌جمله می‌توان به اجرای برنامه صدساعت نجوم، شب‌های گالیله‌ای، هفته جهانی نجوم در سال جهانی نجوم، آموزش معلمان گالیله و از زمین تا کیهان اشاره کرد.

وی افزود: در اراک نیز برخی از این پروژه‌ها به اجرا درآمد که با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شد اما، نکته‌ای که لازم به ذکر است اینست که این پروژه‌ها و برنامه‌ها که مورد استقبال مردم بود نباید محدود به سال جهانی نجوم که گذشت، شده و به ورطه فراموشی سپرده شود بلکه می‌باید با استفاده از تجارب کسب شده برنامه‌هایی در سطح وسیع‌تر اجرا شود.

امینی‌نژاد گفت: سال جهانی نجوم فرصتی برای کسب تجارب برنامه‌های در سطح بین‌المللی بود، اما نکته مهمتر وحدت بین گروه‌ها و انجمن‌های نجومی است که با همکاری مسالمت‌آمیز با یکدیگر در جهت گسترش این دانش آسمانی بکوشند باشد که نام ایران همانند گذشته در ستاره‌شناسی سرآمد همه نام‌ها در جهان باشد.

مدیر انجمن ستاره‌شناسی اراک در پایان، از کلیه اعضای انجمن‌ها و تشکل‌های استان و همچنین علاقه‌مندان جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورد و گفت: مراسم مذکور از ساعت 16 الی 18 در محل سالن همایش شورای اسلامی شهر اراک واقع در خیابان قائم مقام، روبروی پارک آزادی برگزار می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.