امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



مرثیه ای برای فناوری اطلاعات استان

کد مطلب: 902 | تاریخ ارسال: 18 می 2009 | چاپ صفحه

به دنبال اختلالات اساسی و شدید در وب سایت فرمانداری که تا کنون نیز برطرف نشده است ، وب سایت استانداری مرکزی نیز دچار اختلال شد و برای ساعاتی از سرویس خارج شد.

اختصاصی مرکزی دیلی – به دنبال اختلالات اساسی و شدید در وب سایت فرمانداری که تا کنون نیز برطرف نشده است ، وب سایت استانداری مرکزی نیز دچار اختلال شد و برای ساعاتی از سرویس خارج شد.

سرویس دهنده این سایت در شرکت فناوا قرار دارد که بجز مشکلات کیفی و مسائل مبتلا به سرویس دهندگان ایرانی دیشب در اقدامی سایت استانداری را از سرویس خارج کرد. به گزارش خبرنگار مرکزی دیلی در گفتگو با یکی از کارشناسان فناوری اطلاعات استان مطرح شد : این سایت که سالهاست پس از خرج چند ده میلیونی و تحویل پرتال کامل و بومی شده یکی از شرکتهای استان مرکزی به ناگاه با یکی از سیستمهای مدیریت محتوای معمولی کد باز دوباره طراحی شد و کلا پرتال قدیمی که زمان و هزینه زیادی برای آن مصرف شده بود کنار گذاشته شد. این در حالی است که حتی طراح سایت فعلی ناشیانه منو ها و پنجره های سایت و حتی قالب گرافیکی را انتخاب و جایگذاری نموده است و حتی از امکانات این سیستم مدیریت محتوا هم استفاده نمی شود. با اندکی تامل و دقت میتوان دریافت که حتی روز رسانی امنیتی هسته این سیستم مدیریت محتوا نیز انجام نشده است و در نهایت بی دقتی و بی برنامگی و فقط برای رفع تکلیف سایتی برای اطلاع رسانی یک استان در نظر گرفته شده است.

در کنار این احوالات سالهاست که از راه اندازی سیستم جدید پرتال استانداری مرکزی صحبت می شود که با توجه به ناتوانی کارشناسان استانداری مرکزی در این زمینه بیم آن میرود تمامی امیدهای فعالان فناوری استان برای بهبود وضعیت سایت استانداری به یاس تبدیل شود. این یاس که برای فعالان استانی معانی زیادی از جمله بهبود وضعیت نگرشهای مدیریت فناوری اطلاعات در استان را دارد میتواند زمینه ساز دلسردی کارشناسان این حوزه را نیز به همراه داشته باشد. همانگونه که فعالیتهای ضعیف و مقطعی گذشته آسیبهای غیر قابل جبرانی به بدنه کارشناسی و اقتصادی فعالان این حوزه وارد کرد که سالها بطول خواهد انجامید که به وضعیت چند سال پیش برگردیم.

به هر حال وقتی وضعیت پایگاه اطلاع رسانی مرکزی که داعیه دار وجود متخصصین بومی و نخبه استانی است و شاهرگ حیاتی فناوری اطلاعات استان در بخش دولتی را در اختیار دارد بدینگونه باشد باید بیش از پیش نگران وضعیت نابسامان کنونی در حوزه فناوری اطلاعات استان باشیم.صد البته که روند صنفی شدن با نگرشهای مدیران استان و تصمیم گیری های غلطی که با اطلاعات نادرست افراد مغرض یا بی اطلاع صورت گرفته است کند تر شده و گهگاه می بینیم که خود صنف هم کارکرد سرعت گیر پیدا می کند و افراد بدون کارکردهای صنفی و صرفا با نگرشهای اقتصادی وارد رده های بالای این فعالیتها می شوند.

استانی که سالهاست نیروی انسانی در حوزه فناوری اطلاعات استان های دیگر را تامین می کند و خودش در بیشتر موارد از عدم وجود نیوری متخصص رنج می برد نباید و اجازه ندارد رسمی ترین پایگاه اطلاع رسانی دولتی را در استان فراموش کند یا دست کم بگیرد. و البته سالهاست افرادی که با شعارهای تغییر می آیند،  درگیر و دار زد و بند های باندهای قدرت و ثروت قرار می گیرند و حتی حالا اگر خودمان هم بخواهیم باید هزینه زیادی برای برطرف کردن مشکلات خود ساخته مان کنیم.

حال چگونه توقع داشته باشیم روند گردش آزاد اطلاعات در استان رواج پیدا کند وقتی اصول و قواعد خبری در سایت استانداری یک استان رعایت نمی شود و در حد یک وبلاگ مبتدی به مهمترین پایگاه اطلاع رسانی یک استان نگاه می شود؟ آیا وضعیت نا بسامان و بی اخلاقی ها وبلاگهای بی نام و نشان و عدم حمایت از پایگاههای اطلاع رسانی شناسنامه دار را نمی بینید؟ استان ما چرا باید در این زمینه هم از سایر استانها عقب باشد؟ کافی است کمی در گوگل جستجو کنید تا وضعیت شهرهای کوچک سایر استانهای کشور را بهتر از مرکز استان خودمان دریابید. بالاخره یک مسئول با شهامت پیدا شود و بگوید من شهروند از چه کسی باید توقع داشته باشم؟ دولت الکترونیک که با چند متخصص کم تجربه و دو تا و لتی !!! وب سایت وبلاگ نما!!! امکانپذیر نمی شود. تا بحال مسئولین استان فکر کرده اند چرا وضعیت سازمانها و نهادهای دولتی در حوزه رسانه های مجازی اینقدر افتضاح است؟ شما که بهتر از ما جوانتر ها م دانید با برگزاری یک همایش و دو سه گزارش که نمی شود مشکلات فناوری اطلاعات یک استان را حل کرد…

ما نیز امیدواریم کمی پیله خود تنیده مسئولین استانداری مرکزی شکافته شود و زمینه ای فراهم شود تا از نیروهای مجرب و متعهد استانی در این حوزه استفاده گردد. حداقل روزی فرا رسد که نگاهها در این حوزه نگاههای رفع تکلیف صرف نباشد و فارغ از زد و بندهای سیاسی و اقتصادی و رابطه ای به اینگونه حوزه ها نگاه حرفه ای و ضابطه مند صورت گیرد.

تعطیل شدن وب سایت استانداری مرکزی

تعطیل شدن وب سایت استانداری مرکزی

عکس فوق در ساعت 2 بامداد روز دوشنبه 28 اردیبهشت گرفته شده است که نشان می دهد در این ساعت و طبیعتا 6 ساعت بعد سایت استانداری مرکزی از سرویس خارج بوده است.

اصلاحیه : سلام به شما دوستان عزیز. خیلی خیلی خوشحال شدم اینگونه اخبار برای شما اهمیت دارد. به هر حال سایت استانداری هم به قول اراکی ها ” جختی ” بروز شد و سیستم جدید بالا گذاشته شد. اما دوستان عزیز و کارشناسان فناوری اطلاعات استانداری مرکزی باید در نظر داشته باشند سیستم مدیریت محتوای کد باز برای استانداری که داعیه دار کارشناسی استان است کثر شان محسوب می شود. البته این پیشرفت به جلو حساب می شود که بعد از دو سال استفاده از سیستم مدیریت محتوای x انهم با ان وضعیت ناجور الان حداقل از یک سیستم مدیریت محتوای زیبا تر استفاده می کنیم اصلا کاری نداریم که نیازهای فناوری اطلاعات آنهم در بازه گسترده استانی در این ظرف کوچک می گنجد یا نه فعلا خوشحالیم بالاخره کاری انجام شده و حداقل در تنظیم یک قالب گرافیکی آماده کمی پیشرفت داشته ایم و البته اگر کمی سرعت از دو سال یکبار به یکسال افزایش کند یقینا برای این پتانسیل ضعیف استانی خیلی هم زیاد باشد. به هر حال امیدواریم چند سال طول نکشد که دوزاری کارشناسان محترم درباب کاربری وب بیفتد و بدانند چقدر می شود استفاده کرد از این فرصتهایی که مفت از چنگمان می روند و سالها از سایر استانها عقب می اندازند ما و ادعاهایمان را. و اگر قرار است طبق ادعاهای مسئولین سایت جامع دولت الکترونیک با اتکا به پتانسیلهای داخل استان داشته باشیم و سرویس دهنده برپا کنیم زودتر اینکار را انجام دهیم و از سیستم مدیریت محتوایی استفاده کنیم که براحتی خدمات دولت الکترونیک را به کاربران استان ارائه کنیم. فعلا با این ظاهر زیبا دل خوش می شویم و همه چیز را به گذشت زمان می سپاریم که انشاء اله برج عاج نشینان متخصص فارغ از هرگونه توجیه و رفع تکلیف کیفیت هم در کنار این کمیت ها و پول خرج کردنها مد نظر داشته باشند. منتظر می مانیم…

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.