امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



همايش خانواده‌هاي شهدا در اراك

کد مطلب: 885 | تاریخ ارسال: 17 می 2009 | چاپ صفحه

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان اراك از برگزاري همايش خانواده‌هاي شهدا، جانبازان و آزادگان عمليات بيت‌المقدس در اراك همزمان با گراميداشت سالروز آزادي خرمشهر خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی محمدصادق دخائي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار داشت: اين همايش سوم خرداد و در سالن 700 نفري كانون امام علي (ع) اراك برگزار مي‌شود.
وي هدف از برگزاري اين همايش را گراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر و زنده كردن ياد و خاطره‌ شهداي عمليات بيت‌المقدس عنوان و تصريح كرد: در عمليات بيت‌المقدس و آزادسازي خرمشهر، اين شهرستان 89 شهيد، 66 جانباز و 24 آزاده تقديم انقلاب كرد.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثار‌گران شهرستان اراك اظهار داشت: گلباران قبور مطهر شهدا، عيادت و سركشي به‌منظور تجليل و تكريم از خانواده‌ شاهد و ايثارگر مربوط به عمليات بيت‌المقدس و برگزاري مسابقات فرهنگي ـ ورزشي به مناسبت آزادسازي خرمشهر از ديگر برنامه‌هاي اين اداره به مناسبت سالروز آزاد سازي خرمشهر است.
دخائي آزادسازي خرمشهر را يك معجزه الهي دانست و بيان داشت: عمليات بيت‌المقدس يكي از مهم‌ترين عمليات‌هاي ايران در طول هشت سال جنگ تحميلي بود كه در آن قدرت نظامي ايران كه بالاتر از تفكر اشغالگران بود، به رخ جهانيان كشيده شد.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران اراك خاطرنشان كرد: پيروزي رزمندگان در عمليات بيت‌المقدس نقطه‌ درخشاني در تاريخ جنگ تحميلي بود كه در واقع ماشين جنگي عراق را از كار انداخت و مقاومت ايران را برتمام دنيا ثابت كرد.
دخائي گفت: سوم خرداد، سالگرد روزي است كه اتحاد و همبستگي ملتي به پاخاسته، ثمر بخشيد و رزمندگاني بسيج شده از شهرهاي اسلامي ايران توانستند با رزمي بي‌امان يكي از مهم‌ترين شهرهاي ايران را پس از 578 روز از چنگ دژخيمان بعثي بيرون برانند، شهري كه در ابتداي جنگ حماسه آفريد و مردم آن كه در اثر خيانت‌ها و نامردمي‌هاي بني‌صدر و يارانش بي‌دفاع مانده بودند، با چنگ و دندان و در شرايطي كه جز چند اسلحه سبك و كوكتل مولوتف‌هاي دست‌ساز و ياري خداوند چيزي در اختيار نداشته، بيش از يك ماه در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح مقابله كردند و حماسه آفريدند.
وي ادامه داد: آزادسازي خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس در سال‌هاي اول جنگ تحميلي به فراخور اهميت آن در فرهنگ و جامعه ايراني آثار قابل توجهي برجاي گذاشت كه افزايش انسجام ملي و فرهنگي و كاهش قوم مداري و تضادهاي مذهبي يكي از آثار و بركات ارزشمند اين واقعه مهم است.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثار گران شهرستان اراك ادامه داد: عمليات بيت‌المقدس در بحبوحه تنگناهاي اعتقادي و رواني، درس مقاومت و از خودگذشتگي و تحمل مصائب را به افراد جامعه آموخت و بسياري از افراد جامعه را انسان‌هايي مقاوم، ايثارگر، خستگي‌ناپذير، فداكار، كم‌توقع و سخت‌كوش ساخت.
دخائي گفت: آزادسازي خرمشهر يك واقعه كم‌نظير در تاريخ دفاع مقدس به شمار مي‌رود كه در داخل خاك ايران انجام شد و با نبردها و عمليات‌هاي ديگر به دليل وسعت منطقه نبرد و هم به دليل اشتياق مردم براي آزادسازي خرمشهر در جبهه‌هاي نبرد متفاوت بود.
وي اظهار داشت: اين عمليات در تاريخ هشت‌ساله جنگ تحميلي كم‌نظير است، زيرا در اين عمليات به‌ويژه پس از آزادسازي خرمشهر، تمام كشورهاي حامي عراق احساس خطر كردند و مجبور به ارائه پيشنهادهايي براي برقراري صلح شدند و نيز زمينه ورود ايران به خاك عراق مهيا شده بود.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثار گران شهرستان اراك بيان داشت: در روزهاي اول جنگ و به واسطه اغتشاش‌ها در كردستان و ديگر شهرهاي ايران و نيز فقر عمومي، نگرشي عامي در كشور به‌وجود آمده بود ولي مشاركت همه‌جانبه مردم در بيرون راندن دشمن از خاك ميهن اسلامي به‌ويژه در عمليات بيت‌المقدس و مشاركت تمام اقوام و اديان، تعاون و همكاري در كارها، حفظ وحدت ملي در رويارويي با ستيزه‌ها و تعارض‌ها، انتقال تجربه‌ها، ميهن‌پرستي، كمك‌هاي جاني و مالي در بيرون راندن دشمن از كشور، همه حكايت از انسجام ملي و رواني و فرهنگي تمام ايرانيان داشت.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.