امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



تعطیلی خانه‌هاي بهبودي غيرقانوني در استان

کد مطلب: 824 | تاریخ ارسال: 14 می 2009 | چاپ صفحه

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مركزي از تعطيلي خانه‌هاي بهبودي غيرقانوني در استان با اجراي طرح پالايش خانه‌هاي بهبودي تا يك ماه آينده خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك، نبي‌الله حيدري ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اينك سازمان بهزيستي متولي خانه‌هاي بهبودي بوده و اين در حالي است كه در تعامل صورت گرفته ميان بهزيستي و استانداري مركزي دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان مركزي عهده‌دار ساماندهي اين مراكز در استان شده است.
وي با اشاره به ضرورت اجرايي شدن طرح پالايش و ساماندهي خانه‌هاي بهبودي گفت: اين طرح در راستاي افزايش ضريب اطمينان جامعه در مراجعه و بهره‌گيري از خدمات اين مراكز به اجرا در مي‌آيد، چرا كه ابراز نگراني مردم از عملكرد خانه‌هاي بهبودي و عدم اعتماد كامل به اين مراكز سبب آن شده تا استقبال از مراكز فوق آنچنان چشمگير نباشد.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان مركزي در ادامه از فعاليت‌ 21 تشكل مردمي در حوزه اعتياد در استان مركزي خبرداد و افزود: از اين تعداد پنج تشكل در حوزه درماني و 16 تشكل در حوزه فرهنگي و پيشگيري فعاليت دارند و به خوبي توانسته‌اند، 13 هزار نفر را زير پوشش خدمات خود قرار دهند.
حيدري در ادامه با اشاره به فعاليت 23 كلينيك درمان اعتياد در سطح اين استان گفت: از اين تعداد 15 مركز در اراك، يك مركز در محلات، پنج مركز در ساوه، يك كلينيك در خمين و يك كلينيك در دليجان فعال هستند.
وي در ادامه از فعاليت‌هاي هفت مركز‌ DIC در استان خبرداد و خاطرنشان كرد: از اين تعداد چهار مركز درگذشته فعال بوده و سه مركز نيز امسال راه‌اندازي شده است كه دو مركز آن به بانوان اختصاص دارد.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان مركزي تعداد افراد زير پوشش مركزDIC را 2 هزار و 537 نفر عنوان كرد و گفت: تاكنون 130 هزار سرنگ بين اين مراكز توزيع شده است.
حيدري با اشاره به راه‌اندازي يك مركزي TC در استان در سال جاري افزود: مركز TC شهر خمين توانسته است تاكنون 121 فارغ‌التحصيل را به جامعه ارائه كند.
وي در بخش ديگر سخنان خود به فعاليت مراكز mnt (مراكز متادون درماني) در استان اشاره كرد و گفت: در حال حاضر 238 نفر به صورت رايگان از خدمات درماني اين مركز بهره‌مند هستند.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد‌مخدر استان مركزي با تأكيد بر ضرورت تقويت حوزه فرهنگي پيشگيري از اعتياد در جامعه افزود: دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد‌مخدر استان مركزي در تعامل با صدا و سيما، دانشگاه علوم پزشكي، سازمان كار و امور اجتماعي، بهزيستي و آموزش و پرورش، اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان زندان‌ها، حوزه هنري و … توانسته گام موثري در راستاي تسريع درآهنگ درمان و پيشگيري بردارد.
حيدري با بيان اين كه سال جاري به عنوان سال پيشگيري از سوي دبير كل ستاد مبارزه با موادمخدر كشور نامگذاري شده است، گفت: خانواده‌ها نقش بسزايي در تحقق اين مهم عهده‌دار هستند.
وي با ابراز تاسف از نوع نگاه خانواده به فرد معتاد و عدم پذيرش معتاد به عنوان يك بيمار افزود: خانواده‌ها با مشكلات بزرگي همچون سرطان و هزينه‌هاي هنگفت درماني آن به راحتي كنار مي‌آيند اما با بيماري اعتياد كه به مراتب هزينه درماني كمتري نسبت به سرطان دارد يا كنار نمي‌آيند يا آن را به عنوان يك بيماري نمي‌پذيرند.
وي با اشاره به موضوع اعتياد و نگرش دولت‌هاي غربي به اين موضوع گفت: درحالي كه توليد 90 درصدي موادمخدر در افغانستان به جامعه بين‌المللي ثابت شده است اما متاسفانه هيچ يك از كشورها اقدام مثبتي در راستاي كاهش اين ميزان توليد مواد مخدر در افغانستان انجام نداده‌اند.
وي با اشاره به افزايش ميزان كشت خشخاش و برداشت ترياك در زمان حضور نيروهاي آمريكايي بعد از سقوط طالبان در اين كشور تصريح كرد: كشت خشخاش بعد از سقوط طالبان در افغانستان 8 برابر شده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.