امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



كميته مديريت بحران صنایع در استان مركزي

کد مطلب: 819 | تاریخ ارسال: 13 می 2009 | چاپ صفحه

استاندار مركزي گفت: كميته مديريت بحران در واحدهاي صنعتي به مسئوليت معاون برنامه‌ريزي استانداري تشكيل شده‌ تا زمينه براي جلوگيري از بروز مشكل در واحدهاي صنعتي استان فراهم شود.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك، علي‌اكبر شعباني‌فرد عصر امروز در نخستين جلسه كارگروه‌ اشتغال و سرمايه‌گذاري استان مركزي در اراك افزود: در سال گذشته با وجود انقباظي بودن بودجه و محدوديت بانك‌ها، هزار و 350ميليارد تومان پرداخت تسهيلات از سوي بانك‌هاي استان صورت گرفته است كه اين موضوع سبب جلوگيري از بروز مشكل در بخش‌هاي مختلف اقتصادي، توليدي و عمراني شده است.
وي اضافه كرد: با همكاري و تعامل مناسب ميان بانك‌هاي استان، 250 ميليارد تومان از تسهيلات پرداختي به متقاضيان در سال‌هاي گذشته استمهال و تقسيط شده است تا در اين ميان به واحدهاي صنعتي استان فشاري وارد نشود.
شعباني فرد با اشاره به اينكه سياسي در ارائه تسهيلات بنگاه‌هاي زودبازده بر اساس پيشرفت فيزيكي طرح‌ها و نياز آنان به سرمايه در گردش خواهد بود، گفت: بر اين اساس تنها به طرح‌هايي تسهيلات بنگاه‌هاي زود‌بازده پرداخت خواهد شد كه از پيشرفت فيزيكي بالايي برخوردار باشند.
وي گفت: تسهيلات بنگاه‌هاي زودبازده فرصت مناسبي است كه واحدهاي صنعتي مي‌توانند از آن براي تامين سرمايه در گردش خود به منظور پايداري واحدهاي خود بهره گيرند چرا كه در صورت بي‌توجهي به اين موضوع واحدهاي نيمه تمام صنعتي مي‌توانند به عنوان تهديدي براي استان مطرح شوند.
استاندار مركزي واحدهاي صنعتي كنوني كه بيشترين مشكل را در تامين سرمايه در گردش دارند در اولويت پرداخت تسهيلات عنوان كرد و گفت: تلاش مي‌شود با استفاده از منابع موجود و نظارت دقيق بر منابع و تسهيلات پرداختي به گونه‌اي عمل شود كه اين واحدها بيشترين استفاده را از تسهيلات بنگاه‌هاي زودبازده ببرند.
شعباني فرد با بيان اينكه 96 درصد از اهداف بنگاه‌هاي زودبازده در استان مركزي محقق شده است افزود: برخي با طرح مسايلي شبه‌انگيز مي‌كوشند خدمات و دستاوردهاي دولت نهم را در اين زمينه مورد ترديد قرار دهند در حالي كه بر‌اساس بررسي‌هاي صورت گرفته از سوي بانك مركزي و مركز پژوهش‌هاي مجلس، ميزان انحراف بنگاه‌هاي زودبازده در استان مركزي تنها چهار درصد است.
وي اضافه كرد: نظريه‌پردازان اقتصادي در جهان انحراف 10 درصدي از چنين طرح‌هايي را معقول و مناسب مي‌دانند كه با توجه به انحراف چهار درصدي اين طرح در استان و كشور بسيار كمتر از استانداردهاي جهاني در اين بخش انحراف ديده مي‌شود.
وي تاكيد كرد: همه افراد مي‌توانند دولت و دستاوردهاي آن را نقد كنند ولي نقد نبايد لباس تخريب بپوشد بلكه مي بايست با استدلال و دلايل منطقي و قانوني دولت را نقد كرد كه دولت نهم نيز از چنين نقدهايي استقبال مي‌كند.
رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان مركزي نيز گفت: اعتبارات ابلاغ شده طرح بنگاه‌هاي زودبازده در استان مركزي در سال 87، هزار و 383 ميليارد ريال بوده است كه از اين مبلغ هزار و 64 ميليارد ريال آن توسط بانك‌ها مصوب شده است.
امير احمدي افزود: 714 طرح با پيش بيني اشتغال 4 هزار و 128 فرصت شغلي در اين مدت با بانك‌ها عقد قرارداد كرده‌اند كه تاكنون براي اجراي آن 761 ميليارد ريال قرارداد پرداخت تسهيلات امضا شده است.
وي اضافه كرد: از اين مبلغ 616 ميليارد ريال به 527 طرح تسهيلات پرداخت شده است كه با بهره‌برداري از اين تعداد 2 هزار و 229 فرصت شغلي جديد در استان مركزي ايجاد شده است.
احمدي به عملكرد بانك‌ها در اين مدت در پرداخت تسهيلات اشاره كرد و گفت: بانك ملي 62 درصد از تعهد پرداخت تسهيلات 265 ميليارد ريالي، بانك كشاورزي 83 درصد از تعهدات پرداخت تسهيلات 92 ميليارد ريالي، بانك تجارت 39 درصد از تعهدات پرداخت تسهيلات 202 ميليارد ريالي و بانك ملت 28 درصد از تعهدات پرداخت تسهيلات 395 ميليارد ريالي خود را در قالب بنگاه‌هاي زودبازده اقتصادي عملي كرده است.
در اين جلسه گزارشي از طرح تمام سرشماري بنگاه‌هاي زودبازده و نيز عملكرد صندوق مهر امام رضا (ع) در سال گذشته ارائه و پرداخت تسهيلات به تعدادي از واحدهاي صنعتي و طرح‌هاي عمراني به تصويب رسيد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.