امروز امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, Apr 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اولین همایش قائم‌ مقام‌ فراهانی در اراک

کد مطلب: 816 | تاریخ ارسال: 13 می 2009 | چاپ صفحه

اولین همایش علمی، پژوهشی قائم مقام فراهانی در کانون امام علی(ع) اراک برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، علی اکبرشعبانی فرد استاندار مرکزی در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: وقتی درتاریخ مرور می‌کنیم، به نکته‌هایی برخورد می‌کنیم که نشان دهنده این است که مردم اراک از بهره هوشی بالایی برخوردار بودند و توانسته‌اند در دوره‌های مختلف انسان‌های بزرگی تربیت کنند و باعث افتخار و سربلندی ایران شوند.

وی تصریح کرد: وجود کسانی چون قائم مقام فراهانی، امیر کبیر، فخرالدین عراقی، اعتصامی، آیت الله اراکی، امام خمینی (ره) و مرحوم کربلایی کاظم ساروقی که از فلاسفه و سیاست مداران بزرگ ایران بوده‌ند، نشان از نبوغ، تفکر بزرگ و خلاقیت‌های بی نظیر ایرانیان دارد.

شعبانی‌فرد تصریح کرد: در ایران اسلامی بزرگ مردان و زنانی بودند که در خطه‌ای با‌هوش، باذکاوت و اندیشمند ایران تربیت شده و رشد یافته‌اند و توانستند با هنر ارزشمند خود، برگی از تاریخ زرین ایران را رقم زده و برای جهانیان به عنوان الگویی مطرح شوند.

وی افزود: آثار مفیدی که این اندیشمند بزرگ در تاریخ به جاگذاشته است، مایه افتخار مردم استان مرکزی و جوانانی است که با آموختن دانستنی‌های ارزشمند و بی‌نظیر این انسان بزرگ، می‌توانند راه درست و صحیح به موفقیت رسیدن را پیدا کرده و از زندگی و تجربیات او درس بگیرند.

شعبانی‌فرد ادامه داد: در عصر حاضر و در گوشه و کنار این استان شاهد حضور غیور مردانی هستیم که توانستند افتخارات بزرگی را برای ایران و سربلندی مردم آن کسب کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که زنان این آب وخاک بزرگان و فرزندانی را تربیت کنند که روزبه‌روز شاهد افزون شدن افتخارات آنان در جهان باشیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این همایش رییس سازمان آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: در این همایش‌ها با نخبگان علمی، ادبی، فرهنگی و سیاسی آشنا می‌شویم که با قلم‌های خود تراوشات ذهنی خود را بر صفحه کاغذ می‌نگارند.

سیف‌الله کریم‌زاده افزود: قائم مقام فراهانی در دوران قاجار تاثیر بسزایی در هویت بخشی سیاسی ملت داشته است؛ معلمان بزرگ با در دست گرفتن قلم، به رسالت اصلی خود که توجه به اندیشمندان بزرگ کشوراست، با ارسال آثاری به دبیرخانه همایش یاد این اندیشمند بزرگ را زنده نگه داشتند.

رییس سازمان آموزش وپرورش استان مرکزی گفت: همه معلمان دارای یک غرور معصومانه‌ای هستند و مانند یک نقاش چیره دست در لوح وجود دانش آموزان نقش‌های زیبایی را می‌نگارد و آنان را با تربیت صحیح آشنا و باعث رشد و شکوفایی استعدادهای نهان وجودی آنان می‌شوند.

در پایان این همایش رونمایی از تمبر یادبود همایش قائم مقام فراهانی توسط استاندار مرکزی انجام شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.