امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نگرانی های رئیس اداره فرهنگ ارشاد اراک

کد مطلب: 767 | تاریخ ارسال: 11 می 2009 | چاپ صفحه

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی اراک گفت: عملکرد حوزه فرهنگ استان از سوی رسانه‌های استان نقد نشده است.

به گزارش مرکزی دیلی محمدرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با بیان این مطلب افزود: بحث نقد هیچ گاه به صورت منصفانه و با در نظر گرفتن شرایط و امکانات صورت نگرفته است و گاهی هم بیشتر جنبه شخصی به خود گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون تعامل خوبی با رسانه‌های استان نداشته است، اظهار کرد: در زمینه رسانه‌ها باید یک نظارت و یک حمایت صورت گیرد؛ در زمینه حمایتی از صدور مجوز گرفته تا حمایت‌های معنوی را باید در این بخش قرار داد که صدور بیمه، حق و حقوق و موارد دیگر هم در این بخش قرار دارند.

جعفری یکی از مشکلات اداره فرهنگ و ارشاد استان مرکزی را کمبود نیروی مختصص در زمینه رسانه دانست و افزود: قانون هم در مواردی اجازه رفع این مشکل را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی دهد در حالی که، کارشناسان توانایی در استان مرکزی و شهر اراک داریم که آمادگی همکاری با حوزه فرهنگ استان مرکزی را دارند.

جعفری در خصوص حمایت‌های دولت نهم از بخش فرهنگ استان، گفت: دولت نهم برای رفع کمبودهای بخش فرهنگ تلاش‌های زیادی انجام داده و در مواردی نیز توانسته است که کمبود‌ها را جبران کند اما، در کل همچنان تا رسیدن به نقطه ایده آل راه زیادی باقی مانده است.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی اراک افزود: در سال‌های اخیر توانسته‌ایم به صورت تخصصی در حوزه دین وارد شویم، همچنین ساماندهی فعالیت‌های قرآنی، اختصاص بودجه در حوزه مساجد، و افزایش چشمگیر تولیدات هنری در بخش‌های دیگر از جمله اقداماتی بوده است که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

وی در خصوص جایگاه فرهنگ ایران اظهار کرد: فرهنگ ایرانی و اسلامی از قدمت دیرینه‌ای برخورداراست و با تبعیت از فرهنگ شیعی، هر روز رشد و توسعه پیدا می کند که این امر برای فرهنگ ایرانی و اسلامی در جهان جایگاه متمایزی پیدا کرده است؛ البته متاسفانه در حال حاضر فشار رسانه‌های غربی و صهیونیستی در برابر فرهنگ اسلامی قرار دارد اما، نتایج آن به نفع ملت ایران بوده است.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی اراک در پایان با اشاره به مشکلاتی که حوزه فرهنگ با آن روبرو است، به خبرنگار ایسنا گفت: وجود متولیان متعدد در حوزه فرهنگ، تصمیم گیری را با مشکل روبرو کرده است؛ همچنین کمبودهایی که در زمینه اعتبار وجود دارد، گاهی مانع انجام فعالیت‌های تخصصی در حوزه فرهنگ می‌شود، که باید این امر از طریق قانون‌گذاری و برقراری تعامل مثبت برطرف شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.