امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



رشد صددرصدي ساخت مسكن روستايي اراك

کد مطلب: 761 | تاریخ ارسال: 11 می 2009 | چاپ صفحه

فرماندار شهرستان اراك گفت: در طول فعاليت دولت نهم 476 مسكن روستايي در روستاهاي اراك احداث شده كه اين رقم در مقايسه با عملكرد دولت هشتم حدود 104 درصد رشد داشته است.

به گزارش مرکزی دیلی محمدحسن آصفري امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار داشت: همچنين در اين مدت 12 هزار و 798 نفر از روستاييان تسهيلات لازم را براي بهسازي منازل خود دريافت كردند كه اين رقم نيز در مقايسه با عملكرد دولت گذشته 464 درصد رشد داشته است.
وي با اشاره به توجه جدي دولت نهم به روستاها و ايجاد دهياري‌ها بيان داشت: قبل از دولت نهم 30 دهياري در شهرستان راه‌اندازي شده بود در حاليكه اين تعداد امروز به 69 دهياري رسيده است.
فرماندار اراك افزود: در طول فعاليت دولت نهم جهش خوبي در راستاي اشتغالزايي در شهرستان اراك صورت گرفت كه از جمله آن مي‌توان به تشكيل بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك و زودبازده و ايجاد اشتغال براي بخش قابل توجهي از بيكاران اين شهرستان اشاره كرد.
وي در ادامه با اشاره به ارائه تسهيلات 1650 ميليارد ريالي اشتغالزايي به سرمايه‌گذاران طي چهار سال گذشته اظهار داشت: اين سرمايه‌گذاري منجر به بهره‌برداري از 3677 طرح و ايجاد فرصت شغلي براي 11 هزار و 527 نفر شده است.
آصفري گفت: در حوزه آب و فاضلات روستايي نيز در سه سال گذشته شاهد رشد صددرصدي خط انتقال در روستاها بوده‌ايم به‌طوري‌ كه تا سال 83 حدود 63 كيلومتر خط انتقال در روستاها انجام شده بود اين در حالي است كه در سه سال اخير اين ميزان به 110 كيلومتر افزايش يافته است.
وي افزود: در بخش گاز نيز تا سال 83 حدود 16 شهرستان اراك از نعمت گاز برخوردار بودند اين در حالي است كه هم‌اكنون بالغ بر 56 روستاي شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند.
فرماندار اراك در ادامه از افزايش 405 درصدي صادرات غير‌نفتي اين شهرستان در سه سال اخير خبر داد و گفت: ارزش صادرات غيرنفتي شهرستان اراك در سه سال اخير بالغ بر 3 هزار و 580 ميليارد ريال بوده كه اين رقم در مقايسه با چهار سال قبل از آن حدود 405 درصد رشد داشته است.
آصفري با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستاي حل مشكلات آب شهرستان اراك در دولت نهم اظهار داشت: پروژه سد كمال صالح قبل از دولت نهم 36 درصد پيشرفت داشته در حالي كه امروز اين پروژه شاهد رشد 85 درصدي پيشرفت فيزيكي است.
وي افزود: در بخش بهداشت و درمان نيز توانستيم در طول چهار سال اخير با راه‌اندازي بيمارستان آيت‌الله خوانساري تبديل آن به مركز تخصصي درماني بيماران سرطاني گام موثري در راستاي حل مشكلات اين بيماران برداريم، همچنين علاوه بر اين با راه‌اندازي بيمارستان اميرالمومنين (ع) در سفر رئيس‌جمهور و تجهيز آن توانسيتم شاهد حل بخشي از مشكلات موجود باشيم.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.