امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



وضعیت فرودگاه اراک از زبان مدیر فرودگاه

کد مطلب: 759 | تاریخ ارسال: 11 می 2009 | چاپ صفحه

مدير فرودگاه اراك گفت: اين فرودگاه آمادگي انجام هرگونه پرواز در حد توان خود را دارد و مشكلي در زمينه سيستم‌هاي پروازي در فرودگاه اراك وجود ندارد.

به گزارش مرکزی دیلی محمدحسن مرتضوي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اراك افزود: هم‌اينك پروازهاي آموزشي در فرودگاه اراك در حال انجام است ولي در صورت اعلام آمادگي شركت‌هاي هواپيمايي براي برقراري پروازهاي مسافربري، فرودگاه اراك آمادگي كامل ارائه سرويس به اين شركت‌ها را دارد.
وي اضافه كرد: براي برقراري پروازهاي مسافربري در اين فرودگا مذاكرات فشرده‌اي از سوي مسئولان استان و فرودگاه اراك با شركت‌هاي هواپيمايي مختلف در حال انجام است كه انتظار مي‌رود با دستيابي به توافق ميان استان و شركت‌هاي هواپيمايي، امكان برقراري پروازهاي فرودگاه اراك به نقاط مختلف كشور فراهم شود.
مرتضوي با اشاره به نزديكي تابستان و افزايش مسافرت‌ها در كشور گفت: با جديت مسئله راه‌اندازي فرودگاه اراك و توافق با شركت‌هاي هواپيمايي در دستور كار قرار دارد ولي برقراري پروازهاي مسافري در اين فرودگاه در تابستان منوط به حصول توافق نهايي با شركت‌هاي هواپيمايي است.
مدير فرودگاه اراك از رايزني برخي نهادها و سازمان‌هاي ولتي با شركت‌هاي هواپيمايي كشور براي برقراري پروازهاي چارتر در فرودگاه اراك خبر داد و گفت: تعدادي از نهاد‌ها و ارگان‌هاي دولتي در حال مذاكره با شركت‌هاي هواپيمايي براي چارتر كردن پروازهاي فرودگاه اراك هستند و تعدادي ديگر نيز منتظر اعلام شرايط براي چارتر كردن پروازهاي مسافري در فرودگاه هستند كه در صورت توافق نهايي امكان برقراري چارتر پروازها در فرودگاه وجود دارد.
وي به مباحث مربوط به واگذاري فرودگاه اراك به بخش خصوصي اشاره كرد و گفت: بر اين اساس آمادگي داريم به افراد علاقه‌مند و داراي سرمايه كه توان لازم را براي اداره فرودگاه داشته باشند با ارائه مشوق‌هايي فرودگاه را واگذار كنيم كه اين واگذاري براساس دستور‌العمل‌ها و مقررات مربوطه به انجام خواهد رسيد.
مرتضوي اضافه كرد: براي واگذاري فرودگاه به بخش خصوصي برخي پيش‌نيازها بايد رعايت شود كه طي كردن اين مراحل به زمان نياز دارد.
مدير فرودگاه اراك همچنين با اشاره به اينكه فرودگاه آماده فرود هواپيماي مير حسين موسوي براي سفر به اراك بود، گفت: فرودگاه اراك رسما به مسئولان ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي اعلام كرده بود كه آمادگي لازم را براي برقراري اين پرواز دارد ولي اين ستاد اعلام كرد كه برنامه سفر موسوي به استان به شكل ديگري به انجام خواهد رسيد.
وي افزود: بر اساس استانداردهاي پرواز و فرودگاه براي انجام هر سفر بايد 24 ساعت قبل اطلاعات لازم به فرودگاه ارائه شود تا امكان برقراري پرواز در فرودگاه وجود داشته باشد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.