امروز امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 06, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آغاز آبگیری سد کمال صالح اراک

کد مطلب: 688 | تاریخ ارسال: 9 می 2009 | چاپ صفحه

آبگیری از سد کمال صالح اراک با حضور معاون وزیر نیرو، استاندار مرکزی، نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی، علیرضا عطارزاده معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، در این مراسم اظهار کرد: مسئله آب امر زیربنایی است که باید برای استفاده مناسب از این نعمت، فعالیت‌های مناسب انجام شود تا بتوان بهترین استفاده را از آب داشت.

وی افزود: طرح‌های گسترده‌ای در کشور در حال انجام است تا بتوان از ذخایر آب شرب و کشاورزی کشور بهترین استفاده را برد.

عطارزاده، استان مرکزی را دارای مشکلات گسترده در زمینه آب دانست و تصریح کرد: علی‌رغم تمام فشارهایی که وجود داشته است، برنامه یزی‌ها سبب شده تا بتوان در دراز مدت بهترین بهره‌برداری را از آب داشت.

وی خواستار استفاده بهینه از آب در همه موارد شد و افزود: باید فرهنگ استفاده بهینه از آب در همه زمینه‌ها فراهم شود زیرا، منابع آب در کشور محدود است و باید در این رابطه فرهنگ صحیح استفاده از آب ایجاد شود.

عطارزاده با قدردانی از تلاش‌های مسوولین استان مرکزی در جهت بهره برداری سریع از سد کمال صالح، اظهار کرد: در مدتی که ساخت سد کمال صالح انجام می‌شد، مسوولین استان مرکزی با حساسیت خاصی، مسایل و مشکلات سد کمال صالح اراک را پیگیری می‌کردند تا بتوان هرچه سریع تر از این سد بهره برداری کرد.

به گزارش ایسنا، استاندار مرکزی نیز دراین مراسم گفت: پروژه بهره برداری از سد کمال صالح اراک در دولت گذشته به کندی پیش می رفت و در دولت نهم این سد با پیگیری‌های فراوان به بهره‌برداری رسید.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد افزود: پیگیری‌های مستمر سبب شد تا سد در برنامه‌ی زمان بندی اعلام شده به بهره برداری برسد که باید خدا را شاکر شد که تعهدات دولت نهم در موعد مقرر، محقق شد.

وی با اشاره به کمبود اعتباری که برخی از مواقع در جریان ساخت این سد وجود داشته است ، خاطرنشان کرد: گاهی کمبود اعتبار در جریان بهره برداری از سد وجود داشت که با تلاش مستمر اجازه تعطیلی کارگاه سد داده نمی‌شد.

وی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مربوطه در جهت نظارت و فراهم سازی زمینه برای آبگیری سد کمال صالح، تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی با گزارش هایی که ارائه می دادند و همچنین با برنامه ریزی، شرایط را برای آبگیری سد کمال صالح در زمان مقرر فراهم کردند که این تلاش جای تقدیر وتشکر دارد.

شعبانی فرد، تاکید کرد: کار سدکمال صالح تازه شروع شده است و باید با تلاش و کوشش فراوان ساختمان سد، اجرای سرسره و نصب پمپ ها انجام شود.

استاندار مرکزی با اشاره به تخصیص اعتبار در جهت انجام فعالیت‌های دیگر سد کمال صالح افزود: تقاضا این است که اعتبارات این سد در جهت تکمیل پروژه در نیمه اول سال اختصاص داده شود تا بتوان مراحل دیگر سد را نیز انجام داد.

وی گفت: به لطف خدا همدلی خوبی در میان نیروهای استان مرکزی بوجود آمده است که این امر بدون شک سبب تسریع توسعه استان مرکزی می‌شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم گفت: دولت نهم اقدامات ارزنده ای انجام داده است که دو نمونه آن در استان مرکزی، آغاز بهره برداری از پروژه 110 هزار تنی کارخانه آلومینیوم و آبگیری از سد کمال صالح اراک بوده است.

عباس رجایی افزود: در دولت سابق کار جدی در جهت آبگیری از سد کمال صالح صورت نمی گرفت که این امر در دولت نهم به بهترین شکل پیگیری شد.

وی تاکید کرد: انجام پروژه کمال صالح با اعتبار بالا در مدت زمان کوتاه اتفاق نادری بود که در نوع خود بی نظیر است.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان مرکزی نیز در این مراسم اظهار کرد: مطالعات امکان نسبی از سال 73 تا سال 79 انجام شد و به دلیل اینکه شازند واراک با کمبود آب روبرو بودند، این منطقه برای احداث سد انتخاب شد.

مهندس آیت شجاعی افزود: در سال 80 مرحله دوم مطالعات به تصویب رسید ومقرر شد تا سد از محل منابع عمومی دولت آبگیری شود.

وی تصریح کرد: سدهای خاکی و بتنی امروز آبگیری می‌شود اما، تراز آن در 8 ماه آینده به روال معمولی خواهد رسید.

پانوشت : هفته نامه استانی نامه امیر طی مطلبی ادعا کرد این سد قبل از بهره برداری کامل افتتاح شده است و افتتاح ان نمایشی و انتخاباتی است. برای خواندن این گزارش روی لینک زیر کلیلک بفرمایید

افتتاح سد نیمه کاره کمال صالح اراک

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.