امروز امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, Apr 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



افتتاح موزه گنجينه آموزش و پرورش استان

کد مطلب: 677 | تاریخ ارسال: 9 می 2009 | چاپ صفحه

مرحله اول موزه گنجينه آموزش و پرورش استان مركزي با هدف مستند‌سازي آثار سازمان آموزش و پرورش استان مركزي در محل پژوهشكده معلم اراك افتتاح شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك، رئيس سازمان آموزش و پرورش استان مركزي ظهر امروز در مراسم افتتاح اين موزه هدف از راه‌اندازي اين گنجينه را ارائه دستاوردهاي 50 ساله آموزش و پرورش به دانش‌آموزان نسل امروز بيان كرد و افزود: دانش‌آموزان از اين موزه به‌عنوان يك آينه از گذشته به حال سفر مي‌كنند.
سيف‌الله كريم‌زاده تصريح كرد: اين موزه در قالب چهار غرفه شامل شهداي فرهنگي و دانش‌آموز، نخبگان فرهنگي، اسناد و تصاوير و تكنولوژي آموزشي ايجاد شده است.
وي اعتبار اين موزه را 200 ميليون ريال اعلام كرد و اظهار داشت: در اين موزه آثار، يادبودها، كاپ‌ها و نشان‌هاي ورزشي، عكس، فيلم و وسايل سمعي و بصري در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
رئيس ساز مان آموزش و پرورش استان مركزي با اشاره به سابقه و پيشينه تاريخي و فرهنگي استان مركزي اضافه كرد: در گذشته آثار و دستاوردي از اين سازمان در دسترس نبوده و اكنون با اجراي هر برنامه‌اي، سوابق كاري آن برنامه در اين موزه به عنوان آرشيو نگهداري مي‌شود.
كريم‌زاده خاطرنشان كرد: با نگهداري و جمع‌آوري مستندات و آثار فرهنگي در اين موزه محققان و پژوهشگران مي‌توانند در ارائه كار تحقيقاتي خود از اين آثار و اسناد استفاده كنند.
وي با تاكيد بر نقش موثر آثار و اسناد فرهنگي در استفاده دانش‌‌آموزان ادامه داد: دانش‌آموزان با مشاهده اين آثار مي‌توانند ضمن مقايسه امكانات تحصيلي گذشته با وضعيت موجود به تقويت برنامه‌هاي آموزشي فرهنگي خود بپردازند.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استان مركزي اضافه كرد: مرحله دوم اين موزه در اول مهر ماه سال جاري افتتاح مي‌شود با اجراي مرحله دوم مجموع غرفه‌هاي اين موزه به 9 غرفه خواهد رسيد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.