امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



معادلسازی مدارک ‌فني و حرفه‌اي با دانشگاهي

کد مطلب: 673 | تاریخ ارسال: 9 می 2009 | چاپ صفحه

معاون پژوهش و برنامه‌ريزي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور گفت:‌ در سال جاري طرحي به مجلس ارائه شده كه در صورت تصويب، گواهينامه‌هاي آموزش ‌سازمان با توجه به دارا بودن كد استاندارد بين‌المللي با مدارك دانشگاهي معادل‌سازي مي‌شوند.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك، محمد‌تقي صابري پيش از ظهر امروز به مناسبت هفته گراميداشت معلم در مراسم تجليل از مربيان نمونه اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي استان مركزي اظهار داشت: در سال جاري 30 درصد از ظرفيت‌ آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي به دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي با هدف توانمندسازي دانشجويان در زمينه‌هاي مهارتي و فراهم كردن زمنيه اشتغالزايي آنان تخصيص يافته است.
وي تصريح كرد: با برسي سياست‌هاي برنامه پنجم توسعه كشور آموز‌ش‌هاي فني و حرفه‌اي از 3 ميليون نفر در سال به 9 ميليون نفر در سال افزايش يافته است كه توسط دو بخش دولتي و خصوصي اجرايي خواهد شد.
معاون پژوهش و برنامه‌ريزي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور تدوين 2 هزار و 500 استاندارد آموزشي، ايجاد 500 پايگاه آموزش روستايي و ايجاد نظام تربيت مربي بين‌رشته‌اي را از ديگر برنامه‌هاي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور اعلام كرد.
صابري با اشاره به تسهيلات صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: امسال 200 ميليارد ريال از تسهيلات صندوق مهر امام رضا (ع) براي كمك به توسعه آموز‌ش‌هاي فني و حرفه‌اي در بخش خصوصي و اشتغالزايي دارندگان گواهينامه‌هاي مهارت در اختياز اين سازمان قرار گرفته كه از اين ميزان 50 ميليارد ريال به برگزيدگان مسابقه ملي مهارت پرداحت مي‌شود.
مدير كل آموزش فني و حرفه‌‌اي استان مركزي نيز با اشاره به اينكه چهار پروژه عمراني مصوب سفر دور دوم هيئت دولت به استان به دليل كمبود اعتبارات متوقف شده بود، خاطرنشان كرد: با مساعدت مسئولان استان به‌ويژه استاندار استان مركزي اين پروژه‌ها در سال جاري مجدد آغاز به كار كرده‌اند.
سيد بهرام نجفي‌زاده خاطرنشان كرد: 30 ميليون ريال براي تجهيز كارگاه‌هاي آموزشي اين مراكز آموزشي در شهرهاي اراك، آشتيان، دليجان، شازند و همچنين تكميل تجهيزات ساير كارگاه‌هاي مراكز آموزشي فني و حرفه‌اي تخصيص داده شده است.
در پايان اين مراسم از 21 مربي نمونه اداره آموزي فني و حرفه‌اي استان مركزي با اهداي لوح و هدايايي تجليل شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.