امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



فرسودگی هزار دستگاه از ناوگان حمل بار استان

کد مطلب: 648 | تاریخ ارسال: 9 می 2009 | چاپ صفحه

رئيس سازمان حمل و نقل و پايانه‌هاي استان مركزي گفت: هم‌ اينك يك هزار دستگاه از ناوگان حمل بار استان مركزي بيش از 40 سال عمر دارند كه اين ميزان بايد به حداكثر 25 سال كاهش يابد.

به گزارش مرکزی دیلی غلامرضا مشرفي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اراك افزود: براي رساندن سن ناوگان باري استان مركزي به حداكثر سقف مجاز 25 سال، دست‌كم به 100 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است كه اين مبلغ بدون در نظر گرفتن ناوگان باري زير 40 سال استان است.
وي اضافه كرد: براي استاندارد‌سازي كاميون‌هاي باري اسقاط به ازاي هر دستگاه دست كم بايد 100 ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شود كه اين مبلغ بايد از طريق تسهيلات بانكي و ديگر راهكارهاي پيش‌بيني شده در قانون محقق شود.
مشرفي گفت: بر اساس اعلام پليس راه، تردد خودروهاي باري با عمر مشخص در محورهاي ارتباطي كشور ممنوع شده است ولي تا زماني كه زير‌ساخت‌هاي لازم و نيز اعتبارات معين براي بازسازي و استاندارد‌سازي اين خودروها تامين نشود امكان اجراي آن وجود ندارد.
وي اضافه كرد: با رايزني صورت گرفته با مقامات استان و دستور استاندار مركزي، اجراي اين بخشنامه در استان مركزي تا اطلاع بعدي لغو شده است و در اين خصوص در اين استان مشكلي براي رانندگان ايجاد نخواهد شد.
رئيس سازمان حمل و نقل و پايانه‌هاي استان مركزي به نامگذاري امسال به نام سال اصلاح الگوي مصرف اشاره كرد و گفت: شعار امسال اين سازمان ايميني، آموزش و الگوي مصرف است و در اين راستا برنامه‌ريزي‌هاي جدي در دستور كار مديران اين سازمان در استان قرار گرفته است.
وي گفت: تلاش مي‌شود با اختصاص اعتبارات كافي و استفاده از خودروهاي مدرن در سيستم حمل نقل استان ميزان مصرف سوخت خودروهاي باري استان را كه در هر 100 كيلومتر 50 ليتر بنزين مصرف مي‌كنند را كاهش دهيم كه در صورت اجراي آن در مصرف سوخت استان مركزي در شبكه حمل و نقل باري صرفه‌جويي چشمگيري صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.