امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



تهدید فاضلاب برای محيط ‌زيست استان مركزي

کد مطلب: 638 | تاریخ ارسال: 8 می 2009 | چاپ صفحه

مدير كل حفاظت محيط زيست استان مركزي گفت: فاضلاب شهري و شهرك‌هاي صنعتي، محيط ‌زيست استان مركزي را تهديد مي‌كند.

به گزارش مرکزی دیلی ، حميدرضا جلالوندي دیروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اراك افزود: برخي از كاركردهاي محيط زيست از سوي ديگر دستگاه‌ها و مجموعه‌هاي اداري مورد بي‌توجهي و دقت قرار مي‌گيرد و اين موضوع سبب وارد شدن ضربه به محيط زيست شده كه بروز اين مسائل و مشكلات سدي در راه انجام وظايف براي اين سازمان شده است.
وي اضافه كرد: اگر مسئولان تصميم‌گير در رده‌هاي بالاي مديريتي حفظ محيط زيست را دغدغه خود بدانند و در اجراي وظايف و ماموريت‌هاي زيست محيطي خود ثابت‌قدم باشند، ميزان مشكلات محيط زيست و چالش‌ها به شكل چشمگيري كاهش خواهد يافت.
وي گفت: در قانون، قانونگذار اختيارات ارزنده‌اي را به محيط زيست به عنوان متولي اصلي حفظ و حراست از محيط زيست جامعه مشخص كرده است و در اين خصوص يكي از دستگاه‌هايي هستم كه كمبودي از نظر مقررات و قوانين نداريم ولي اگر ضعفي در اجراي مقرارت و قوانين وجود دارد به دستگاه‌ها و مسئولان ذيربط باز مي‌گردد كه بايد از سوي آنان رعايت شود.
مدير كل حفاظت محيط زيست استان مركزي با اشاره به اينكه هم‌اينك بهترين حمايت از سوي دستگاه قضايي از محيط زيست استان صورت مي‌گيرد، گفت: با حمايت‌هاي صورت گرفته، محيط زيست توانسته است بخشي از مسائل و چالش‌هاي ديرينه خود را در حوزه بهداشت و محيط زيست مردم خصوصا در اراك برطرف كند كه مي‌طلبد ساير دستگاه‌ها نيز در اين زمينه همكاري لازم را با اين مجموعه صورت دهند.
جلالوندي از نزديكي زمان آبگيري سد كمال صالح خبر داد و تاكيد كرد: كيفيت آب استحصال شده در اين سد از كيفيت ارزنده و بالايي برخوردار است كه در صورت ورود اين آب به سيستم شرب اراك، كيفيت آب شرب اين شهر افزايش خواهد يافت.
مدير كل حفاظت محيط زيست استان مركزي افزود: هم‌اينك نگراني در خصوص ارتباط سيستم دفع فاضلاب 35 روستاي اين منطقه و سرريز اين فاضلاب به منابع آبي سد وجود دارد كه در اين راستا با تشكيل كميته‌اي در شركت آب منطقه اي مركزي مقرر شده است تمام مسائل مربوط به اين موضوع به صورت كارشناسي بررسي و پيگيري شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.