امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نگرش هزینه‌ای و سرمایه‌ای در آموزش و پرورش

کد مطلب: 630 | تاریخ ارسال: 8 می 2009 | چاپ صفحه

همایش تجلیل از معلمان نمونه استان مرکزی در اراک برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، عباس رجایی نماینده مردم اراک در مجلس در این مراسم با انتقاد از نوع نگرش هزینه‌ای مسوولان به آموزش وپرورش، اظهار کرد: باید تصمیم‌گیران مملکت نوع نگرش هزینه ای خود را نسبت به آموزش وپرورش که جایگاه تعلیم و تربیت است را تغییر داده و به نگرش سرمایه‌ای تبدیل کنند.

وی افزود: نباید به مسئله آموزش و پرورش به عنوان یک شغل وکار نگریسته شود بلکه، آموزش و پرورش جایگاهی است که انسان‌ها در آن به رشد فکری و معنوی می‌رسند و افتخارات والایی را برای کشور می‌آفرینند.

رجایی بابیان اینکه تزکیه مقدم بر تعلیم است، تصریح کرد: همیشه کتاب و حکمت در جایی قرار می‌گیرد که تزکیه و اخلاق در آنجا وجود داشته باشد و اگر این مزایای ارزشمند دیده شود، در کنار آن می‌توان به قدرت‌ها و درجات والایی رسید؛ از جمله دستیابی به انرژی هسته‌ای که یکی از افتخاراتی است که در راستای این مزایا به دست آمده است.

وی افزود: خداوند عالم هستی از زمانی که انسان را خلق کرد، دو خصوصیت بزرگ را در وجود او قرارداد، یکی از روح خود در او دمید و دیگر به او علم اسما آموخت و در غالب یک برنامه تدوین شده قرار شد انسان که دست پرورده اوست، اشرف مخلوقات شود و به مقام معلمی برسد و اولین مدال عشق و انسان سازی را دریافت کند.

وی گفت: باتوجه به شعار اصلاح الگوی مصرف، باید شیوه‌های اجرایی در تعلیم و تربیت تغییر کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس اظهار کرد: پیامبران مدال‌های پرافتخار مربی گری بشریت را در اختیار داشتند و توانستند انسان‌ها را از گمراهی و ضلالت نجات داده و به راه درست زندگی هدایت کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم رییس آموزش وپرورش ناحیه یک اراک در سخنانی اظهار کرد: معلمان پایه گذاران اندیشه های علمی و فرهنگی جامعه هستند و تکریم معلم، تکریم پیامبران و تکریم پیامبران، تکریم خداوند جهانیان است که معلمانی پاک برای هدایت بشر وعبادت خویش آفرید.

ابوالفضل هاشمی افزود: آموزش وپرورش در راستای فلسفه خلقت و به منظور تربیت بنده پسندیده برای خداوند، گام برمی‌دارد.

وی اظهار کرد: استاد مطهری با شهادت خود عبادت عملی خود را ثابت کرد چراکه، او انسان و شخصیتی چند وجهی چون سیاست مدار، مجتهد، تاریخ دان و سرباز جان نثار امام (ره) بود.

رییس آموزش وپرورش ناحیه یک اراک در پایان تصریح کرد: معلمان، مروج و مبلغان ارزش‌های اسلامی هستند و با آموختن درس عشق و ایستادگی به دانش آموزان، آنان را برای رسیدن به موفقیت ها و فرداهایی روشن آماده می‌سازند.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از معلمان فرهیخته ونمونه استانی، منطقه‌ای و کشوری با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.