امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نياز منابع طبيعي به پشتيباني نيروي انتظامي

کد مطلب: 557 | تاریخ ارسال: 5 می 2009 | چاپ صفحه

مدير كل منابع طبيعي استان مركزي گفت: اداره كل منابع طبيعي استان مركزي همواره به پشتيباني نيروي انتظامي و مرجع قضايي در برخورد با پديده شوم زمين‌خواري نيازمند است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك، عباس مظفري بعد از ظهر امروز در گردهمايي مشترك فرمانده و رئيس بازرسي انتظامي نيروي انتظامي استان مركزي با رئيس و كارشناسان و فرماندهان پاسگاه‌هاي ويژه منابع طبيعي استان مركزي افزود: خوشبختانه پشتيباني نيروي انتظامي و مرجع قضايي با اين اداره در امر زمين‌خواري به خوبي تحقق يافته و نتايج مثبتي نيز به همراه داشته است.
وي تصريح كرد: از آنجا كه يكي از وظايف اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري وظايف حاكميتي است و در اجراي اصل 45 قانون اساسي جمهوري اسلامي بايد نسبت به تشخيص، تثبيت و حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي انجام وظيفه كند لذا به‌منظور اجرايي شدن اين وظيفه و پيشگيري و برخورد با عمل مجرمانه تخريب و تصرف اراضي ملي اقدام به تشكيل يگان حفاظت در اداره كل منابع طبيعي استان و تاسيس پاسگاه‌هاي ويژه منابع طبيعي در شهرستان‌هاي تابعه كرده است كه وظيفه حفاظت از عرصه‌ها را به عهده دارند.
مدير كل منابع طبيعي استان مركزي بيان داشت: تاكنون تعدادي از درجات و نشان نيروهاي پاسگاه‌ها در استان ابلاغ شده و به چهار نفر از فرماندهان اين پاسگاه‌ها اعطا مي‌شود.
فرمانده نيروي انتظامي استان مركزي نيز در سخناني گفت: مسئوليت حفاظت از منابع طبيعي مسئوليت سنگيني است، چرا كه بايد آن را حفاظت كرد و به نسل‌هاي بعد تحويل داد.
نبي‌الله حيدري افزود: بايد در حفاظت از عرصه‌هاي منابع طبيعي هوشيار بود، در غير اين‌صورت تخريب و تجاوز بيشتر مي‌شود چرا كه افرادي هستند كه خوي تجاوزگري به عرصه‌هاي ملي دارند و با آينده‌نگري اقدام به تصرف و تجاوز به منابع طبيعي مي‌كنند.
وي با اشاره به اينكه افراد زمين‌خوار با حقه‌هاي مختلف اقدام به تصرف زمين مي‌كنند، بيان داشت: از يك سو نيروهاي منابع طبيعي با تلاش فراوان اقدام به اصلاح و احياي مراتع، بيابان‌زدايي و تثبيت شن‌هاي روان مي‌كنند و از سويي ديگر افراد سودجو و متخلف دنبال فرصت هستند تا آن را تصرف و به آن تجاوز كنند كه نيروهاي حفاظتي بايد مواظب باشند در ايام تعطيل جلو اين افراد سودجو و متجاوز گرفته شود.
وي گفت: بايد در مقابل زيادي‌خواهان ايستادگي كرد و در سريع‌ترين زمان و مكان خلع ‌يد و رفع تصرف كنيم و نيروي انتظامي و دستگاه قضايي وظيفه خود مي‌داند از منابع طبيعي حمايت كند و اين هماهنگي وجود دارد با متخلفان و متجاوزان برخورد لازم صورت گيرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.