امروز امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, Apr 26, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



سرپرست استانداری مشکلات پنج شهروند استان مرکزی را بررسی کرد

کد مطلب: 52865 | تاریخ ارسال: 28 ژانویه 2015 | چاپ صفحه

مشکلات پنج شهروند استان مرکزی روز سه شنبه در نشست ملاقات مردمی با حضور سرپرست استانداری این استان بررسی شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ارزیابی مشکلات مسکن معلولان، معضلات زیست محیطی ناشی از معدنکاری، نارسایی در اعطای مجوز کارآفرینی و بیمه کشاورزی عمده مسایلی بود که در فهرست مراجعان ملاقات مردمی این هفته استانداری و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مد نظر قرار گرفت.

*** تعاونی مسکن معلولان استان مرکزی نیازمند تعامل و همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه

نماینده تعاونی مسکن معلولان استان مرکزی در دیدار با سرپرست استانداری مرکزی در این ملاقات عمومی از توقف چند ماه پروژه مسکن معلولان خبر داد.

ˈ م- فراهانی ˈ اختلاف نظر در تعیین عرصه و اعیان زمین این تعاونی با اداره کل اوقاف را علت اصلی توقف این طرح عنوان کرد.

وی ادامه داد:پس از برگزاری جلسات مختلف با دستگاه های ذیربط، ادامه روند قانونی این دعوی از طریق مراجع قضایی دردستور کار است.

سرپرست استانداری مرکزی پس از شنیدن سخنان مدیرکل اوقاف و امور خیریه و نماینده تعاونی مسکن دستور لازم در خصوص برگزاری نشست قطعی حل این مشکل را صادر کرد.

*** پروانه اکتشاف و جواز تاسیس بهره برداری معدنی صادر شده اما اجازه کار نداریم

یک معدن کار با سابقه استان مرکزی که به قول خودش ۳۰ سال از عمر خود را در فعالیت های معدنی گذرانده در این نشست سخن از رکود سرمایه اقتصادی خود در این سال ها به میان آورد.

ˈ م -عباسی ˈ می گوید: شش میلیارد ریال سرمایه اقتصادی که حاصل سال ها کار و تجربه در عرصه معدن است، اینک به دلیل واگذار نشدن زمین برای استقرار دستگاه های دانه بندی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه راکد مانده است.

وی گفت: در شرایط کنونی که بیش از پنج سال از آغاز کار و دریافت مجورهای لازم در خصوص بهره برداری از این معدن در منطقه مرزیجران می گذرد، هنوز این اداره کل پاسخی برای ادامه کار اعلام نکرده است.

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و اداره کل منابع طبیعی استان در این نشست موظف به بررسی دقیق این پرونده شدند تا ظرف روزهای آتی با هماهنگی اداره کل صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعیین تکلیف برداشت اصولی از این معدن اقدام کنند.

*** دو جوان جویای کار به دنبال کسب مجوز بهره برداری از برای فعالیت صنعتی

در بخشی دیگری از این ملاقات مردمی تقاضای کارافرینی دو جوان اراکی به ارزیابی گذاشته شد.

ˈ علی -الف ˈ که دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته برق است با اجاره یک دامداری متروکه در حومه اراک خواستار مساعدت مسولان جهاد کشاورزی برای راه اندازی صنایع تبدیلی است.

ˈمحمد -مˈ که به همراه دوست و همکار خود به این نشست آمده ، سخنان رحیمی را تایید می کند و بارها در حین سخنان مسوولان حاضر در جلسه ، به این نکته اشاره دارد که سرمایه کارش ماحصل زحمات عمر کارمندی پدرش است و حمایت مسوولان در کارافرینی آنها حلال مشکلات است.

سرپرست استانداری مرکزی در این نشست با نظر خواهی از مسوولان حاضر دستور مساعد همراهی جهاد کشاورزی ذر روان سازی و حل مشکلات این متقاضیان کارافرینی را صادر کرد.

این دو جوان هنگام خروج لبخندی سرشار از رضایت دارند و با تک تک اعضای حاضر در جلسه خداحافظی می کنند.

*** ریزگردهای معدنی منطقه ˈلگان خمین ˈ و پیامدهای ان بر زندگی ساکنان روستا

چهارمین ملاقات کننده عمومی سرپرست استانداری مرکزی پیرمردی از روستای لکان خمین بود که داد شکایت از تبعات زیست محیطی یک معدن در جوار روستای خود داشت.

این مراجعه کننده گفت: ساکنان روستای لکان ریزگردهای حاصل از کار معدنی را می خورند و این میهمان ناخوانده بلای جان آنها شده است.

وی که به همراه ریش سفیدان و معتمدان روستا در جلسه حاضر شده بود از سرپرست استانداری مرکزی درخواست کرد: برای رفع این چالش چاره ای پیشه کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در تحلیل کارشناسی به مشکل معدنی مطرح شده روستای لکان گفت: این معضل را می توان با استقرار پوشش گیاهی و استفاده از سنگلاخ های دانه بندی شده مهار کرد به طوری که حرکت ریزگردها به سمت روستا نباشد.

سرپرست استانداری مرکزی، اعلام نظر در این درخواست را منوط به بررسی بیشتر کارشناسان محیط زیست و ارائه گزارشی از روند فعالیتهای معدن اشاره شده موکول کرد.

*** بیمه کشاورزان استان مرکزی را طبق قانون ۱۲ ماه واریز کنید

نماینده نظام صنفی بخش کشاورزی استان مرکزی آخرین ملاقات کننده تشست مردمی این هفته بود که در خصوص واریزی حق بیمه کشاورزان استان استان مرکزی در هشت ماه اخیر تاکید داشت.

ˈ م -محمدی ˈ افزود: بر اساس قانون هر کشاورزی که عضو نظام صنفی کشاورزی باشد و مستندات لازم قانونی را جهت احراز هویت خود مبنی بر اشتغال در بخش کشاورزی ارایه کند، میتواند از مزایای حق بیمه برخوردار شود.

وی گفت: در شرایط کنونی سازمان تامین اجتماعی به دلیل برخی مسایل از جمله خلا قانونی برای زمان کار کشاورز، پایان فصل برداشت را آخرین ماه واریزی حق بیمه می داند و کشاورز عملا در طول سال تنها هشت ماه بیمه دارد.

نماینده سازمان تامین اجتماعی در این خصوص توضیح داد: بازنگری در این قانون به شورای نگهبان رفته و تامین اجتماعی تا زمان اعلام قانون جدید بر اساس اختیارات خود حق پرداخت سرانه بیمه پس از هشت ماه را ندارد.

با مشورت مسوولان حاضر در نشست، مقرر شد استعلام از ریاست جمهوری و وزرات جهاد کشاورزی از سوی سرپرست استانداری مرکزی پیگیری شود.

شکر الله حسن بیگی در هفته نخست بهمن ماه امسال با حکم وزیر کشور به سمت سرپرستی استانداری مرکزی منصوب شده است.

پیش از این ˈمحمدحسین مقیمیˈ گه اینک در سمت معاون سیاسی وزیر کشور خدمت می کند در کرسی سکانداری استانداری مرکزی قرار داشت.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.