امروز امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 27, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



به دام افتادن شکارچیان متخلف در اراک

کد مطلب: 52838 | تاریخ ارسال: 28 ژانویه 2015 | چاپ صفحه

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی، از دستگیری شکارچیان متخلف در تالاب میقان اراک خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، «عباس جودکی» افزود: سه نفر از متخلفان که برای چندمین بار برای شکار غیر مجاز پرندگان مهاجر، وارد محدوده تالاب میقان شده بودند شب گذشته توسط محیط بانان این نهاد دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

وی بیان کرد: از این شکارچیان که ساکن استان قم هستند یک قبضه اسلحه دولول ساچمه زنی، ۲۵ عدد فشنگ و یک قلاده سگ شکاری، یک قطعه درنای خاکستری و ۹ قطعه مرغابی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: در سال جاری با اعلام سازمان دامپزشکی کل کشور مبنی بر مشاهده آنفلونزای حاد در پرندگان مهاجر، شکار آن ها ممنوع شده و این موضوع بارها در حد وسیع اطلاع رسانی شده است.

تالاب کویری میقان اراک در ۱۵ کیلومتری شمال شرق اراک یکی از زیستگاه های مهم پرندگان کشور است که در مجموع ۲۵ هزار هکتار وسعت دارد و سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ هزار قطعه پرنده مهاجر در فصل پاییز به این تالاب مهاجرت می کنند که یکی از گونه های شاخص آن که تحت حفاطت بین المللی قرار دارد، درنای خاکستری است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.