امروز امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 27, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان:مسوولان هنوز به این باور نرسیده‌اند که جنگ فرهنگی واقعا وجود دارد

کد مطلب: 52684 | تاریخ ارسال: 26 فوریه 2013 | چاپ صفحه

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به آسیب‌پذیر بودن جامعه امروز از نظر فرهنگی گفت: مسوولان ما هنوز به این باور نرسیده­اند که جنگ فرهنگی واقعا وجود دارد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی حجت الاسلام نعمت­الله سرلکیان در دیدار با مسوولان و خبرنگاران این خبرگزاری گفت: دنیای رسانه و خبرگزاری­ها نقش مهمی را در جهان امروز ایفا می­کنند و این مهم وظیفه­ای خطیر را بر دوش آنها قرار داده است.

وی افزود: خبرگزاری ایسنا به واسطه نقش خطیری که در اطلاع‌رسانی حوزه­های دینی، فرهنگی، سیاسی، علمی، اجتماعی و اخبار استانی ایفا می­کند توانسته است اخبار ارزشمندی را در طول فعالیت خود تولید کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: از مهمترین شاخصه­های امر خبر صداقت و راستگویی است که ایسنا این شاخصه­ها را به خوبی مد نظر قرار داده است و بر اساس این شاخصه­های مهم اخبار استان را به سمع و نظر خوانندگان خود می‌رساند.

وی افزود: خبرگزاری ایسنا در استان مرکزی باید فعالیت­های بیشتری را به واسطه حضور در عرصه خبر انجام دهد و تولیدات خود را در تمام زمینه­ها بخصوص در حوزه­های معارفی و فرهنگی افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در تشریح و معرفی برنامه­های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد انقلابی است که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد و درحال حاضر زیر نظر رهبر انقلاب فعالیت می­کند.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی تنها نهاد فرهنگی، دینی در کشور است که وظایف خود را در حوزه دینی و فرهنگی از طریق روحانیون، علما، تشکل­های دینی مانند هیئات مذهبی، مداحان و شعرای آیینی انجام داده و فعالیت­های خود را به صورت یک کانون برای ساماندهی و ارتقا سطح کیفی فعالیت­های دینی ساماندهی می‌کند.

سرلکیان تصریح کرد: بیش از دو هزار و 300 هیئت مذهبی ثبت شده در استان به علاوه کانون­های فرهنگی مردمی در اکثر شهرستان­ها در حال فعالیت است که برای حضور مردم در مناسبت­های فرهنگی، دینی و برگزاری مراسم­های مناسبتی تلاش می­کنند.

وی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی سعی دارد تا در بخش تشکل­های دینی فعالیت بیشتری انجام دهد که براین اساس، در بخش روستایی ائمه جماعات روستایی، مساجد و بیش از یکصد روحانی در روستاها بصورت دائمی در قالب طرح هجرت برگزاری مراسم­های مناسبتی را بر عهده دارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در تشریح دیگر فعالیت­های این سازمان گفت: برگزاری جلسات هم‌اندیشی فرهنگی با حضور روحانیون، بررسی مسائل مربوط به طلاق در استان، آسیب شناسی­های اجتماعی، اخلاقی و سبک زندگی اسلامی از دیگر فعالیت­هایی این سازمان است.

وی تصریح کرد: در بحث گفتمان دینی تلاش کرده­ایم به دلیل مشترکاتی که بین جوانان در جامعه وجود دارد از اساتید مجرب برای پاسخگویی به پرسش­های جوانان بخصوص در دبیرستان­ها و دانشگاه­ها استفاده کرده و جلساتی را برگزاری کنیم و نیازهای این بخش را برطرف کنیم.

سرلکیان با اشاره به فعالیت فرقه­های انحرافی در جامعه بخصوص در خانه­ها برای جذب مخاطبان گفت: یکی از مسائلی که آسیب­های بسیاری به جوانان در جامعه وارد کرده است فعالیت فرقه­های انحرافی بخصوص در خانه­ها از طریق برگزاری جلسات مختلف است که با ساماندهی در حوزه مبلغین خانگی برای کنترل و مقابله با این آسیب اجتماعی طرح­هایی به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه نبود افرادی مناسب برای پاسخ گویی به شبهات جوانان آسیب­های جدی را به آنها وارد کرده است تصریح کرد: یکی از مسایلی که به شبهات و انحرافات جوانان دامن زده است نبود افرادی مناسب در کنار آنها برای پاسخگویی به پرسش­های جوانان بخصوص در مدارس است تا آنان را از خطر انحراف فکری مصون بدارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: عدم آشنایی جوانان با مباحث دینی و عدم آگاهی خانواده­ها با فن­آوری­های جدید برای در اختیار قرار دادن و کنترل آنها، موجب بوجود آمدن فاصله بین خانواده­ها و بروز مشکلات رفتاری و بروز برخی آسیب­های اجتماعی در جوانان شده است که باید مسوولان با اتحاد و پرهیز از حرکت­های جزیره­ای این مشکلات را بصورت ریشه­ای حل کنند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.