امروز امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, Apr 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



سنت های محلی استانهای کشور در جشنواره” بهار مهر”

کد مطلب: 52678 | تاریخ ارسال: 26 فوریه 2013 | چاپ صفحه

مدیر کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از برگزاری جشنواره «بهار مهر» در این استان خبر داد و گفت: در این جشنواره با حضور استانهای همجوار سنتهای محلی و بومی هر استان به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر٬ مجتبی رضوانی صبح دوشنبه در جلسه ستاد تسهیلات دائمی سفر استان مرکزی افزود: این جشنواره در آستانه نوروز ۹۲ و از ۲۸ اسفند ماه سال جاری تا ۵ فروردین در اراک برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره آداب و رسوم٬ سنت ها٬ موسیقی محلی و صنایع دستی به نمایش گذاشته می شود گفت: در این جشنواره استان های همجوار نیز در جهت مبادله هنر سنتی و تجربیات حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد تسهیلات دائمی سفر استان مرکزی در اظهار کرد: این جشنواره به همت استان مرکزی و با حضور هنرمندان این استان و استان های همدان٬ لرستان٬ کهکیلویه و بویر احمد٬ چهارمحال بختیاری و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

رضوانی با بیان اینکه این جشنواره با حضور پر شور عشایر استان مرکزی برگزار خواهد شد٬ ادامه داد: در این جشنواره موسیقی سنتی٬ بازی های بومی و محلی و صنایع دستی برای بازدید عموم علاقمندان به نمایش گذاشته می شود.

حضور هنرمندان استان در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تهران

وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور هنرمندان استان مرکزی در همایش و نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری تهران خبر داد و گفت: این همایش از ۱۶ اسفند به مدت ۳ روز در تهران برگزار می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه کرد: در کنار همایش٬ نمایشگاه صنایع دستی استان مرکزی و دیگر استان ها بر پا خواهد شد.

اجرای موسیقی محلی استان ۱۹ اسفند در محل سالن همایش های برج میلاد

رضوانی در ادامه به اجرای موسیقی محلی٬ برنامه های آیینی و سفره هفت سین در برج میلاد اشاره کرد و افزود: این برنامه نیز ۱۹ اسفند ماه در در محل سالن همایش های برج میلاد اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه مدت سفرهای نوروزی امسال به احتمال زیاد کاهش یابد٬ گفت: تعداد سفرهای نوروزی افزایش خواهد داشت و مسافران فرصت بهتری برای استفاده از پیرامون خود را دارند.

گفتنی است٬ در این جلسه اعضای ستاد تسهیلات دائمی سفر استان مرکزی هر یک به اختصار فعالیت های پیش بینی شده خود برای ایام نوروز را ارایه کردند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.