امروز امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 10, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آغاز سومین جشنواره تولیدات دانشجویی دانشگاه پیام نور استان مرکزی

کد مطلب: 52661 | تاریخ ارسال: 26 فوریه 2013 | چاپ صفحه

سومین جشنواره تولیدات دانشجویی دانشگاه پیام نور استان مرکزی از امروز در اراک آغاز به کار کرد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک فرماندار اراک پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح این جشنواره گفت: امروز دانشجویان نقش بسیار مهم و کلیدی در پیشرفت ایران اسلامی دارند.

مسلم پورقاسمیان افزود: دانشجویان ایران اسلامی با دست‌یابی به علوم و فنون روز دنیا موفقیت‌های بزرگی را در عرصه‌های مختلف علمی کسب کرده و موجب افتخارآفرینی برای کشور شده‌اند.

وی تصریح کرد: بدون شک موفقیت‌های امروز کشور در رسیدن به خودکفایی در بخش‌‌های مختلف مدیون تلاش‌‌های دانشجویان است.

فرماندار اراک تحصیل و کار کردن در حوزه‌های علمی را از مهم‌ترین رسالت‌های دانشجویان دانست و ادامه داد: دانشجویان به خوبی توانسته‌اند فعل توانستن را صرف کرده و شعار ما می‌توانیم را تحقق بخشند.

پورقاسمیان افزود: در شرایطی که دشمنان در رسیدن به اهداف خود دانشجویان و جوانان این مرز و بوم را نشانه‌ گرفته‌اند، دانشجویان باید برای مقابله با جنگ نرم و توطئه‌های دشمنان برای بصیرت‌افزایی و آگاهی بکوشند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی نیز گفت: جشنواره تولیدات دانشجویی دانشگاه پیام نور با هدف نمایش توانمندی‌های دانشجویان واحدهای پیام نور اراک، کمیجان، تفرش، غرق‌آباد، فرمهین، آشتیان، دلیجان، میلاجرد، محلات، ساوه و شازند برگزار شده است.

هادی غفاری افزود: این جشنواره در دو بخش علمی و فرهنگی برگزار می‌شود که در بخش علمی آثار در پنج آیتم مقالات، پایان‌نامه دانشجویی، کتب تالیف شده، اختراعات دانشجویی و ابتکارات مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته‌اند.

غفاری ادامه داد: در مجموع در این بخش 290 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 44 اثر در بخش مقالات، 164 اثر در بخش پایان‌نامه، 9 اثر کتب تالیف شده، 62 اثر اختراعات و 11 مورد ابتکارات بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش علمی نیز 396 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، گفت: از این تعداد 24 اثر در بخش شعر، 199 اثر در صنایع‌ دستی، 16 اثر در بخش عکاسی، 126 اثر در بخش نقاشی و کاریکاتور، چهار اثر در بخش داستان‌نویسی، 10 اثر خطاطی، 6 اثر در بخش معماری و 11 اثر فیلم بوده است.

به گفته وی در مجموع 686 اثر در دو بخش علمی و فرهنگی به این جشنواره ارسال شده که نسبت به جشنواره قبلی از رشد صد درصدی برخوردار بوده است.

غفاری اضافه کرد: در این جشنواره اختراعات دانشجویان این دانشگاه شامل دستگاه بالش هوشمند، سیم خاردار هوشمند، ربات شیشه شور، جستجوگر اشیای ویژه نابینایان، دستگاه برش سنگ، کمربند اکسیژن اضطراری، مایع شوینده گیاهی و خودکار از گیاهان معرفی شده است.

وی دستگاه اسانس گیری خانگی گیاهان دارویی، کاپوت تاشوی ماشین، کفی کفش گرمازا و سرمازا، ماشین جنگی و روبات مسیریاب را از دیگر اختراعات ارایه شده در سومین جشنواره تولیدات دانشجویی دانشگاه پیام نور استان مرکزی عنوان کرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.