امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



خبرنگاران استان مرکزی صاحب سرای روزنامه نگاری شدند

کد مطلب: 52579 | تاریخ ارسال: 23 فوریه 2013 | چاپ صفحه

سرای روزنامه نگاران استان مرکزی با حضور معاون مطبوعاتی و امور رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اراک راه اندازی شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر روز سه شنبه در مراسم راه اندازی سرای روزنامه نگاران استان مرکزی با بیان اینکه شهدای انقلاب، رسانه های ماندگار انقلاب هستند گفت: در طول تاریخ و در کربلا و امام حسین(ع) رسانه ماندگار، دنیای تشیع است.

محمد جعفر محمدزاده پیامبران و ائمه را اولین خبرنگاران دانست و ادامه داد: اگر شهادت و شهید را از انقلاب جدا کنند، مفهوم این انقلاب متفاوت می شود و برخی از این شهدا، شهدای عرصه خبر بودند.

وی توسعه کمی، متوازن و متعادل کنونی رسانه های بومی در استان های کشور را مناسب ارزیابی کرد.

محمدزاده با بیان اینکه رشد نشریه های تخصصی و دانشگاهی نیز در کشور مطلوب بوده است، افزود: هم اکنون ایران، در منطقه خاورمیانه از نظر تعداد و تنوع رسانه ها منحصر به فرد است.

وی گفت: کیفیت در بستر کمیت صورت می گیرد و بعد از بخش کمی باید به کیفیت اهمیت دهیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مردم را مهم ترین مخاطب رسانه ها دانست و اظهار کرد: بهترین موقعیت برای رسانه ها زمانی اتفاق می افتد که اعتماد مخاطب را جلب کرده باشند.

وی بیان کرد: در دوسال گذشته 70 جلد کتاب در حوزه روزنامه نگاری در کشور چاپ شده است.

محمدزاده روزنامه نگاری اسلامی را یکی از نیازهای اصلی حاضر کشور دانست و اضافه کرد: هم اکنون کتاب های تدریسی این حوزه ترجمه های کتاب های غربی است و این ضعفی است که به دلیل دنبال نکردن منابعی چون نهج البلاغه و قرآن به وجود آمده است.

سرای روزنامه نگاران تشکل سیاسی و صنفی نیست

وی سرای روزنامه نگاران استان مرکزی را نهمین سرای تاسیس شده در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: این سرا در راستای توسعه کیفی تاسیس شده است و در این مدت کم در حوزه های تاسیس شده نشست های تخصصی، کارگاه و نمایشگاه هایی را برپا کرده است.

محمدزاده با اشاره به اینکه همه اقشار مختلف خانه و پاتوق دارند، اظهار کرد: خبرنگاران نیز باید جایی داشته باشند تا فارغ از دسته بندی های سیاسی و جناحی به کارهای تخصصی بپردازند.

و ی چاپ کتاب، برگزاری جشنواره های فصلی برگزاری کلاس ها و کارگاه های تخصصی را از برنامه های این سرای عنوان کرد.

محمدزاده گفت: سرای روزنامه نگاری تشکل سیاسی یا صنفی نیست بلکه یک موسسه فرهنگی است که ظرفیت جدید برای کمک به حوزه مطبوعات است. وی این سرای را متعلق به همه روزنامه نگاران دانست .

اندیشه خبرنگار در قلمش جاری می شود

معاون سیاسی و امنیتی استان مرکزی در این مراسم با اشاره به جایگاه قلم در قرآن و سوگند خداوند به آن گفت: اعتبار خبرنگار به قلم اوست، قلمی که اندیشه اش را در آن جاری می کند.

ابولقاسم نصراللهی قلم را رازدار بشر دانست و افزود: قلم جمع کننده تجربیات همه اعصار و قرون است و به شکل های ظاهری متنوع در آمده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما قلم ها در مسیر اصالت خود حرکت می کنند.

نصراللهی با بیان اینکه هم اکنون در دنیا برخی رسانه ها با بی انصافی اخبار مغایر واقعیت ارائه می دهند، اظهار کرد: این قبیل کارها آن هم از سوی کسانی که ادعای دموکراسی دارند فقط چهره خبرنگاران را مخدوش می کند.

وی صادق بودن در رسالت خبرنگاری را یک ویژگی عنوان و ادامه داد: انسان گاه با جان جهاد می کند و گاه با علم، خبرنگاران امروز جهادشان انفاق علم و آگاهی و نشر حقایق و نقادی است.

نصراللهی نقادی را امری زیبا دانست و گفت: نقادی باید با تشویش افکار عمومی اشتباه گرفته نشود، این دو موضوعاتی جدا از هم هستند.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی بنگاه های خبری بسیار مهمی دارد، افزود: این رسانه ها با سرعت در مسموم کردن اذهان عمومی پیش می روند که هوشیاری و اقدام موثر خبرنگاران را برای مقابله می طلبد.

سرای روزنامه نگاران پایگاهی برای فعالیت بیشتر رسانه هاست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه این مراسم گفت: سرای روزنامه نگاران محلی برای فعالیت بیشتر رسانه ها است و یک پایگاه بسیار خوب است.

مصطفی مشایخی با بیان اینکه آموزش و پژوهش از جمله برنامه های این سرای است، اظهار کرد: برنامه های رفاهی، مشاوره ایف نمایشگاهی و راهاندازی سامانه مجازی از دیگر برنامه های این موسسه است.

وی افزود: در استان مرکزی 120 رسانه چاپی و غیر چاپی در عرصه خبر رقابت می کنند که از این تعداد 49 نشریه محلی در کنار خبرگزاری ها و نمایندگان روزنامه ها در استان فعالیت دارند و هم اکنون 20 سایت و پایگاه خبری فعال در استان هست که سه مورد از آن ها موفق به کسب مجوز شده اند.

مشایخی با بیان اینکه تلاش برای توسعه کمی و کیفی مطبوعات استان در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: تلاش می شود تا 20 مجوز برای نشریه های تخصصی و عمومی اخذ گردد و امیدواریم تاسیس این سرا در این راستا همیار ما شود.

در این مراسم آرزو حیدری به عنوان سرپرست سرای روزنامه نگاران معرفی شد.و همچنین از سپیده کامیانی ، نادره ترکمانی و مهدی عظیم نژاد سه تن از خبرنگاران موفق استان تقدیر شد.

در پایان مراسم از خانواده شهدای رسانه استان علیرضا شاملو، نهرمیانی، ابراهیم عسگریان، حبیب قاسمی، غلامحسین شفیعی، و گودرزی کیا تجلیل به عمل امد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.