امروز امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, Apr 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آصفری: بدون نظر مردم سوریه طرح سازمان ملل نتیجه نمی‌دهد

کد مطلب: 52468 | تاریخ ارسال: 18 فوریه 2013 | چاپ صفحه

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به اینکه طرح جدید صلح برای پایان دادن به بحران ۲۲ ماه سوریه در مراحل نهایی خود در سازمان ملل است، گفت:‌ بدون نظر مردم سوریه طرح سازمان ملل نتیجه نمی‌دهد.

به گزارش مرکزی دیلی، محمد‌حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت، ضمن اشاره به اینکه طرح جدید صلح برای پایان دادن به بحران ۲۲ ماه سوریه در مراحل نهایی خود در سازمان ملل است، توضیح داد: هر طرحی که برای برون رفت از بحران سوریه ارائه می شود باید منوط به پذیرش رای مردم سوریه باشد چرا که ملت سوریه هستند که باید آینده سیاسی این کشور را تایید کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رای مردم نشانگر وجود دموکراسی در یک کشور است، تصریح کرد: طی بیش از ۲۲ ماه معارضان و تروریست‌های سوریه را به آشوب کشیدند در صورتی که در هیچ جای دنیا از دورن آشوب و ترور دموکراسی بیرون نیامده بنابراین برای نیل به این امر مهم باید در طرح‌های حل بحران سوریه نقش بارزی برای مردم این کشور در نظر گرفته شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به عملکرد سازمان ملل در چند سال خیر، افزود: سازمان ملل در حل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی عملکرد مثبت و مطلوبی نداشته است و سابقه خوبی در حل چنین بحران‌های از خود بجا نگذاشته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی وسیاست‌خارجی مجلس، توضیح داد: پیش‌شرط نخست برای حل بحران‌ سوریه در هر طرح ارائه شده باید مبنی بر این امر باشد که معارضان مسلح، اسلحه را کنار بگذارند و سپس در مرحله دوم مقدمات برپایی یک همه‌پرسی فراهم شود.

روزنامه الشرق الاوسط از طرح جدید سازمان ملل برای حل بحران سوریه خبر داد که بر اساس آن یک مجلس سنا با عضویت ۱۴۰ نماینده به رهبری فاروق الشرع برای نظارت بر فرایند انتقال قدرت شکل خواهد گرفت.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.