امروز امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, Apr 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



رجایی: شیوخ عرب به دنبال امنیتی‌کردن فضای منطقه نباشند

کد مطلب: 52387 | تاریخ ارسال: 15 فوریه 2013 | چاپ صفحه

نماینده اصولگرای مجلس نهم برگزاری رزمایش ۱۷ روزه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در کویت را به معنای امنیتی‌کردن فضای منطقه دانست و گفت: برگزاری رزمایش‌های مشترک باید در راستای مقابله با تهدید‌های خارجی باشد.

به گزارش مرکزی دیلی، عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری خانه ملت، در خصوص برگزاری رزمایش ۱۷ روزه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در کویت، اظهار داشت: کشورهای حاشیه خلیج فارس باید مراقب باشند تا فضای منطقه را با برگزاری رزمایش‌های مشترک امنیتی جلوه ندهند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری رزمایش‌های مشترک باید در راستای مقابله با تهدید‌های خارجی که منطقه را تهدید می‌کند باشد، تصریح کرد: با کشف و استخراج نفت، کشورهای منطقه خلیج فارس همواره در معرض تهدید‌های بالقوه قرار گرفته اند و کشورهای منطقه باید هوشیارانه و آگاهانه در صدد آمادگی خود در برابر تهدید‌ها گام بردارند.

وی با بیان اینکه نیروهای موسوم به سپر جزیره برای دفاع از کشورهای حوزه خلیج فارس تشکیل شده اند و نباید در راستای سرکوب مردم منطقه طرح و برنامه‌ای را اجرایی کنند، افزود: استقرار نیروهای سپر جزیره در کویت برای سرکوب شیعیان با اصل تشکیل این پیمان نظامی مغایرت دارد و نباید از این نیروها در جهت سرکوبگری استفاده شود.

نماینده اصولگرای مجلس نهم، تصریح کرد: اگرچه هدف اولیه از این تمرین‌های مشترک در صحرای کویت، فعال سازی مفهوم دفاع مشترک و اجرای راهبرد یکپارچه برای دفاع از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اعلام شده است اما به راحتی می‌توان در یافت که به دلیل وجود ساختار پادشاهی در ۶کشورحاشیه خلیج فارس شیوخ منطقه برای تهدید‌های بالقوه‌ای که پایه‌های حکومت آنها را تهدید می‌کند اقدام به برگزاری رزمایش مشترک بایکدیگر کرده‌اند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه امنیتی کردن بیش از حد فضای منطقه خطرات فراوانی را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برگزاری رزمایش‌های متعدد می‌تواند فضای منطقه را ملتهب و تضاد‌ها و چالش‌هایی را ایجاد کند که در انتها به ضرر منطقه تمام شود

رزمایش نیروی مشترک کشورهای عربی حوزه خلیج فارس موسوم به نیروی « سپر شبه جزیره» روز یکشنبه در کویت آغاز شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.