امروز امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 27, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



افتتاح نخستین خط تولید واگن مسافری سریع السیر در اراک

کد مطلب: 52249 | تاریخ ارسال: 10 فوریه 2013 | چاپ صفحه

اولین خط تولید قطار سریع السیر در کشور با حضور استاندار و نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در شرکت واگن پارس اراک افتتاح شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر مدیر عامل شرکت واگن پارس ظهر روز شنبه در این مراسم گفت: سرعت عملیاتی این واگن ها 160 کیلومتر بر ساعت است و طول هر واگن بیش از 26 متر، عرض آن بیش از 2 متر و ارتفاع واگن 4 و نیم متر است که هر واگن ظرفیت جابجایی 60 مسافر را دارد.

محمد رضا مختاری با بیان اینکه با راه اندازی خط تولید این واگن برای 280 نفر اشتغال زایی شده است، افزود: این اشتغال زایی برای  180 نفر بطور مستقیم و 100 نفر بطور غیر مستقیم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این واگن ها با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی ایران و با صرفه جویی ارزی تا 80 درصد از قیمت کل واگن تولید می شوند.

هر واگن بطور مجزا دارای 10 کوپه مسافر و یک کوپه خدمه است

وی با بیان اینکه هر واگن بطور مجزا دارای 10 کوپه مسافر و یک کوپه خدمه است، اظهار داشت: این واگن دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، قابلیت کوپل شدن با لوکوموتیوهای GM و آلستوم و دارای سیستم ترمز پنتوماتیک مجهز به سیستم ضد لغزش است.

مختاری بیان کرد: دیواره ها و پنل های این واگن از جنس GRP, HPL و با سطوح خوداطفاء در برابر آتش، دربهای انتهایی الکتروپنوماتیکی به شکل دو لنگه کشویی و دارای قابلیت قفل شدن از داخل و خارج، سیتم توالت بسته و شیشه پنجره ها از نوع دو جداره سکوریت  در دو نوع ثابت و بازشو با چکش های اضطراری از ویژگی های این واگن است.

به کار گیری سامانه جلوگیری از یخ زدگی در تانکرهای آب

وی تانک های آب با ظرفیت کافی، دریچه های برای شارژ و تخلیه آب تانک ها و همچنین نشان دهنده سطح آب، عایق و سیستم گرمایش مناسب برای جلوگیری از یخ زدن آب تانک ها در طول زمستان را از ویژگی های دیگر این واگن ها برشمرد.

مدیر عامل شرکت واگن پارس در پایان گفت: قیمت هرواگن 18 میلیارد ریال است و برای ساخت 77 دستگاه از آن قرار داد بسته شده است.

شرکت واگن پارس اراک به عنوان بزرگترین تولید و صادرکننده خودروهای ریلی در ایران است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.