امروز امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 27, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نمایشگاه کاردستی‌های دور ریختنی در اراک

کد مطلب: 52241 | تاریخ ارسال: 10 فوریه 2013 | چاپ صفحه

همزمان با برپایی کارگاه آموزشی مدیریت پسماند در اراک نمایشگاه کاردستی‌های دور ریختنی در این شهرستان برپا شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مدیر‌عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ظهر دیروز در کارگاه آموزشی مدیریت پسماند که با حضور بیش از 500 دانش‌آموز در مدرسه حاج مینایی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: توجه به توسعه شهرها، افزایش جمعیت و تغییرات شیوه‌های زندگی چاره‌اندیشی و تلاش برای مقابله با آنها اجتناب‌ناپذیر است و یکی از مشکلات پیش‌رو، رشد روز‌افزون تولید زباله است که گاه به شکل یک تهدید سلامت جامعه را با خطر مواجه می‌کند.

محمود حسنی افزود: آشنایی کودکان و نوجوانان با اهمیت پسماندها نقش مؤثری در کاهش تولید زباله دارد که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه اضافه کرد: آموزش تفکیک پسماندها از مبدأ و بهره‌مندی از خلاقیت دانش‌آموزان در ساخت کاردستی از پسماندهای خشک و زباله‌های دور ریختنی از اهداف برگزاری این کارگاه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک خاطر‌نشان ساخت: این مدیریت با فرهنگ‌‌سازی در مدارس سعی دارد تا کودکان و نوجوانان را به عنوان همیاران بازیافت آموزش داده تا آنها در خانه و مدرسه یکی از عناصر تأثیرگذار در مباحث بازیافت و پسماند باشند.

در این کارگاه آموزشی نمایشگاهی از کاردستی‌های دور ریختنی توسط دانش‌آموزان دایر و آثار متنوعی در زمینه‌های مختلف با استفاده از پسماندهای غیر‌قابل استفاده و دور ریختنی ارائه شد.

همچنین در کنار این نمایشگاه، نمایشی با محوریت بازیافت و پسماند برای سایر دانش‌آموزان مدرسه به اجرا درآمد.

در این مراسم دانش‌آموزان بسته‌های آموزشی شامل سی‌دی طرح تفکیک از مبدأ، کتاب داستان سفینه پاکی‌جو و کتاب داستان بازیافت، بادکنک با آرم سازمان و … دریافت کردند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.