امروز امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, Apr 28, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



افتتاح فاز سوم کارخانه تولید خوارک دام و طیور در شهرک صنعتی خیرآباد اراک

کد مطلب: 52233 | تاریخ ارسال: 10 فوریه 2013 | چاپ صفحه

فاز سوم کارخانه تولید خوارک دام و طیور در شهرک صنعتی خیرآباد اراک با استاندار مرکزی و جمعی از مسوولان استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی علی اکبر شعبانی فرد در حاشیه این مراسم گفت: در سال­های قبل استان مرکزی وارد کننده خوراک دام و طیور بود و گهگاه مشکلات زیادی را برای تهیه خوراک دام تحمل می­کردیم اما با افتتاح این پروژه علاوه بر رفع مشکل خوراک دام و طیور در استان می­توانیم به استان­های دیگر نیز محصول ارائه کنیم.

وی افزود: استان مرکزی نسبت به استان­های دیگر از وضعیت بهتری در این زمینه برخوردار است و در تولید مرغ نیز بیش از 35 هزار تن مازاد در استان تولید می­شود و حرکت استان به سمت تولید 55 هزار تن مازاد تولید گوشت سفید در سال است.

شعبانی فرد گفت: در شهر خنداب با تکمیل طرح توسعه بخش کشاورزی تولید مرغ این شهرستان از 175 هزار قطعه به 270 هزار قطعه جوجه ریزی افزایش یافته است.

وی در ارتباط با مشخصات کارخانه تولید خوراک دام شهرک صنعتی خیرآباد گفت: این کارخانه تجهیزات خود را تحت لیسانس یک شرکت آمریکایی از کشور چین وارد کرده و متخصصان این بخش را به خدمت گرفته است و سرمایه گذاری انجام گرفته در فاز سوم این کارخانه نزدیک به شش میلیارد تومان است که 80 نفر اشتغال زایی داشته است.

استاندار مرکزی گفت: در بخش کشاورزی رشد بسیار مطلوبی داشته­ایم به گونه­ای که تولید گندم در استان 550 هزار تن است که 210 هزار تن آن در استان مصرف و مابقی آن به خارج از استان ارسال می­شود.

وی افزود: با تلاش­های انجام شده و بهره برداری از طرح­های توسعه کشاورزی چرخه تولید در استان در حال تکمیل شدن است و سرمایه گذاری برای اصلاح نژاد طیور و دام در حال انجام گرفتن است، همچنین تحقیقات برای رفع آفت زدگی در بخش محصولات باغی نیز آغاز شده است.

استاندار مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: با راه اندازی این کارخانه در چرخه غذایی در استان به خودکفایی نزدیک می­شویم و با راه اندازی این پروژه با نصب ماشین آلات 30 هزار تنی به ارزش 7 میلیارد تومان و بهره وری، در هر ساعت 10 تن خوارک دام تولید می­شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.