امروز امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 27, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



دلایل کاهش عرضه مرغ و افزایش قیمت این محصول

کد مطلب: 52200 | تاریخ ارسال: 7 فوریه 2013 | چاپ صفحه

مرغ در اراک همچنان گران می‌شود و امروز به دلیل گران شدن قیمت، با کمبود مرغ گرم در اراک مواجه هستیم.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، قیمت مرغ طی چند هفته اخیر ثابت نبوده است به گونه‌ای که شاهد افزایش هزار تومانی هر کیلو مرغ در بازار نسبت به 20 روز قبل هستیم و در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ گرم در اراک با قیمتی در حدود پنج هزار و 750 تومان به فروش می‌رسد.

در همین ارتباط معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت به خبرنگار ایسنا گفت: طی بررسی‌های انجام شده و طبق نظر کارشناسان جهاد کشاورزی استان مرکزی، قیمت فعلی مرغ زنده در حال حاضر بین سه هزار و 700 تا سه هزار و 900 تومان است و این قیمت واقعی است.

عزیزالله صدیقی با بیان این که هیچ گونه محدودیتی در عرضه مرغ منجمد نداریم گفت: مرغ منجمد همواره براساس تقاضای مردم و نیاز بازار عرضه شده است، این نوع مرغ در حال حاضر با قیمت هر کیلو پنج هزار و 200 تومان به بازار عرضه می‌شود و مشکلی درخصوص عرضه مرغ منجمد وجود ندارد.

همچنین رییس اتحادیه مرغ فروشان اراک دلیل افزایش قیمت مرغ گرم را بالابودن قیمت مرغ زنده دانست و به خبرنگار ایسنا گفت: به دلایل متفاوتی از قبیل افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز مرغداری‌ها، شاهد کمبود مرغ گرم در شهر اراک هستیم .

مصطفی چقایی تصریح کرد: مرغ به عنوان کالایی که جایگاه خاصی بین خانواده‌ها دارد دارای قیمت شناوری است و قیمت آن طبق عرضه و تقاضا تغییر می‌کند.

وی دلیل کمبود مرغ در شهر اراک را عدم خرید مرغ توسط فروشندگان دانست و افزود: کشتارگاه‌ها مرغ را با قیمت شش هزار و 200 تومان به مرغ فروشان عرضه می‌کنند و مرغدار نیز بایستی آن را با حداقل سود به فروش برساند اما قیمت مرغ که توسط دولت تعیین شده است اجازه افزایش قیمت را به مرغ فروش نمی‌دهد و به همین دلیل شاهد کمبود عرضه مرغ گرم در شهر اراک هستیم.

وی در ادامه خواستار آزاد سازی قیمت مرغ گرم شد و گفت: اگر قیمت مرغ گرم آزاد شود مرغدار نیز متناسب با شرایط، قیمت را تغییر می‌دهد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.