امروز امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, Apr 28, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



برگزاری پنجمين جشنواره «حضرت علی‌اكبر(ع)» در اراك

کد مطلب: 52184 | تاریخ ارسال: 7 فوریه 2013 | چاپ صفحه

پنجمين جشنواره حضرت علی‌اكبر(ع) با عنوان جوان سرباز با حضور مداحان و شعرای استان مركزی و تجليل از برگزيدگان جشنواره در سالن عقيدتی ـ سياسی ناجای استان مركزی برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، حجت‌الاسلام عادل‌پور، مسئول عقيدتی- سياسی نيروی انتظامی استان مركزی، عصر روز گذشته، 17 بهمن‌ماه در همايش ديده‌بانان جنگ نرم و پنجمين جشنواره جوان سرباز كه با حضور مداحان و شعرای استان در سالن اجتماعات اين مركز برگزار شد، گفت: امروز دشمن جنگ تمام عيار خود را بر عليه نظام جمهوری اسلامی با بروز جنگ نرم و تهاجم فرهنگی آغاز كرده و در اين ميان نقاط حساس جامعه بيشتر در معرض هجمه قرار دارند.

وی بيان كرد: در نظام دينی و مكتب تشيع، روحانيت و مداحان حساس‌ترين اقشار جامعه هستند كه همواره مورد هدف تهاجمات دشمن قرار دارند؛ لذا با توجه به اين امر نقش روحانيت و مداحان در مقابله با جنگ نرم بسيار حساس و خطير است.

حجت‌الاسلام عادل‌پور اظهار كرد: انقلاب به بركت تدابير حكيمانه امام(ره) و ملتی انقلابی به پيروزی رسيد و امروز نيز آثار ماندگار آن در جامعه به خوبی قابل مشهود است؛ چراكه امام راحل در برهه حساس انقلاب به مقتضيات زمان خويش به‌خوبی واقف بوده و از شرايط موجود به نفع مردم و حكومت استفاده كرد.

مسئول عقيدتی- سياسی نيروی انتظامی استان ادامه داد: توجه بهقتضيات زمان و شناخت نياز جامعه مهم‌ترين ابزار مقابله با تهاجمات و اصلی‌ترين وظيفه قشر مداح و روحانی است؛ چراكه اگر مداحان به اين امر توجه نكنند نه‌تنها نخواهند توانست در مقابل جنگ نرم بايستند؛ بلكه به ابزار و وسيله‌ای برای رسوخ هجمه و جنگ نرم دشمن تبديل خواهند شد.

وی اظهار كرد: اشعار به كار رفته در مداحی بايد برگرفته از سيره اهل بيت(ع) و مكتب امام حسين(ع) بوده و به دور از غلو بيان شود؛ لذا مداحان بايد مخاطبان خود را شناخته و زمينه تقويت بصيرت دينی و شرافت اسلامی را فراهم كنند.

حجت‌الاسلام عادل‌پور ادامه داد: در شرايط كنونی، مداحان با بيان اشعار خود در راستای كاهش فشارهای روانی و اقتصادی اذهان جامعه بشری نقش تأثيرگذاری بر عهده خواهند داشت؛ لذا بايد ضمن پرهيز از تخريب شأن و منزلت اهل بيت(ع) در اشعار خود با اشعار غنی و پرمحتوا انگيزه و زمينه مقابله با تهاجمات را در قشر مخاطب افزايش دهند.

مسئول عقيدتی- سياسی نيروی انتظامی افزود: مداحان امروز در خط مقدم جبهه نرم قرار دارند كه هم می‌توانند پاسدار ارزش‌های اسلامی بوده و هم به‌عنوان ابزاری برای دامن زدن به توطئه‌های دشمنان قرار گيرند؛ لذا بايد اهداف دشمن را شناخته و پيرو ولايت و دين باشند.

به گزارش ايكنا؛ محمود قاسمی از مداحان برجسته شهر اراك نيز در ادامه، افزود: جنگ نرم هرچند اصطلاحی امروزی است؛ ليكن پديده‌ای كهن بوده و ريشه در تاريخ اسلام دارد.

وی بيان كرد: جنگ نرم به معنی استفاده از تبليغات خاص با استفاده از رسانه‌ای پر قدرت برای نفوذ در جامعه به منظور تهی كردن اذهان عمومی از تعصبات و دست كشيدن از ارزش‌هاست.

قاسمی در ادامه، تحقير، تمسخر و خدشه‌دار كردن ارزش‌های اسلامی را از جمله اهداف جنگ نرم برشمرد و افزود: شعرا و مداحان ياوران و بازوان اهل بيت(ع) بوده و دفاع از اهل بيت(ع) در عرصه‌های تنگ و هجمه تبليغات، رسالت اصلی آنان است و اهل رسانه و مداح درمقابل هجمه‌ها وظيفه خطيری بر عهده دارد.

شاعر برجسته شهر اراك با تأكيد بر حفظ رسالت مداحلی اظهار كرد: رسانه منبر و مداحی قوی‌ترين رسانه‌ای است كه در شرايط حساس تهاجم در مقابل پاسخ‌گويی به توطئه‌ها تاثيرگذار است؛ لذا شاعر و مداح اهل منبر بايد با الگو پذيری از سيره اهل بيت(ع) رسالت خود را حفظ كند.

اين مقام مسئول در پايان افزود: اشعار مداحی نيز لازم است با بهره‌گيری از قرآن و ولايت، احيا كننده كلام اهل بيت(ع) باشد.

لازم به ذكر است؛ پخش كليپ و خاطره‌گويی جواد عزيزی از شاعران برجسته عرصه انقلاب و دفاع مقدس از ديگر برنامه‌های اين همايش بود.

يادآور مي‌شود؛ در اين مراسم از 14 نفر از برگزيدگان جشنواره جوان سرباز و 3 نفر از اساتيد دوره آموزش مداحی با اهدای لوح تقدير و جوايز نفيس تجليل و به 3 نفر از شركت‌كنندگان دوره آموزش مداحی نيز گواهينامه پايان دوره اعطا شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.