امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



سخنرانی رسایی در اراک

کد مطلب: 521 | تاریخ ارسال: 5 می 2009 | چاپ صفحه

در چند سال اخير برخي ارزش‌هاي ديني كه در گذشته با تلاش عده‌اي كمرنگ شده بود بار ديگر احيا شد؛ به گونه‌اي كه …

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك، حميد رسايي دوشنبه شب در جمع مردم اراك در مسجد سيدهاي اين شهر با بيان اينكه دولتي ارزش انتخاب شدن از سوي مردم را دارد كه براي مردم كار و براي آنان جان دهد، گفت: ارزش مردم و ملت ايران بيش از اقداماتي است كه تاكنون براي آنان صورت گرفته است و بايد با انتخاب رئيس‌جمهوري فعال و ارزشي و مردمي با كار و تلاش ملت ايران را شايسته استفاده از بهترين خدمات كرد.
وي گفت: در دولت نهم پافشاري به اصول و ارزش‌ها و مواضع ضد‌استكباري و عدم شرمندگي در برابر غرب و مقابله با نفوذ سكو‌لاريسم در بدنه اجرايي مورد توجه قرار گرفت كه اين از مهم‌ترين دستاوردهاي دولت نهم در طول فعاليت خود بوده است.
وي با اشاره به گذشت بيش از 30 سال از دوران انقلاب تصريح كرد: در مدت 30 سال، انقلاب اسلامي با فراز و نشيب‌هاي زيادي روبه‌رو بود و تفاوت‌هاي بسياري بين سال‌هاي مختلف انقلاب وجود داشت كه با بررسي اين موارد تجربه خوبي براي ورود به دهه چهارم به وجود مي‌آيد كه به فرموده رهبري بايد دهه پيشرفت و عدالت باشد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه رئيس‌جمهوري كه از سوي مردم انتخاب مي‌شود بايد پايبند به قانون اساسي و دين باشد، گفت: قانون اساسي ميثاق ملت ايران است كه دين اساس و پايه آن را تشكيل مي‌دهد بنابراين تمام كساني كه در اطراف كانديداها هستند و براي او كار مي‌كنند بايد التزام به قانون و دين داشته باشند.
رسايي اضافه كرد: متاسفانه امروز شاهد آن هستيم كه در ستاد كانديدايي افرادي حضور پيدا كرده‌اند كه برخي از اصول قانون اساسي را قبول نداشته و حتي آن را ابراز نيز كرده‌اند بنابراين جاي اين سوال وجود دارد كه چگونه افرادي كه قانون اساسي را قبول ندارند، مي‌توانند آن را اجرا كنند.
وي يادآور شد: در گذشته عده‌اي كه به زبان و نه عمل قانون اساسي را قبول كرده بودند به عنوان نماينده، وزير و استاندار در نقاط مختلف كشور نفوذ كردند ولي به محض رسيدن به قدرت با چنگ‌اندازي به قانون اساسي خصوصا اصل ولايت فقيه كوشيدند بي‌قانوني را در جامعه ترويج كنند كه نبايد دوباره اجازه داد چنين افرادي به قدرت دست پيدا كنند.
رسايي طلاب و دانشجويان آگاه به مسائل روز، دانشجويان متدين و پايبند به ارزش‌هاي اسلامي را بهترين مرجع براي مردم در انتخاب اصلح‌ترين فرد براي انتخابات رياست‌جمهوري دانست و گفت: ولايت فقيه خيمه‌گاه و پشتوانه نظام اسلامي است و اين انقلاب به پشتوانه ولي فقيه است كه 30 سال پابرجا باقي مانده است و دانشجويان و طلاب نيز با تاسي به ولي فقيه با درك و استنباط دقيق از مسائل سياسي و اجتماعي روز در اين خصوص بهترين گزينه براي بهره‌گيري مردم از آرا و نظرات آنان هستند.
وي با اشاره به اينكه در گذشته صداي منافقين در مجلس به گوش مي‌رسيد، اظهار داشت: برخي از اين افراد در روزنامه‌ها و سايت‌هاي خود اعلام مي‌كردند كه مي‌توان خدا را هم محاكمه كرد و حتي رويداد عاشورا را ناشي از خشونت‌طلبي ائمه در واقعه بدر دانسته و خشونت طلبي ائمه را عامل اصلي وقوع رويداد عاشورا دانسته و ائمه را محكوم كرده بودند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه امروز عده‌اي در كشور مي‌گويند كه موافق ولايت فقيه هستند چرا كه ولي‌فقيه جلوي كودتا را مي ‌گيرد، گفت: چرا در 20 سال سكوت خود هنگامي كه شاهد بروز روزانه كودتا در كشور بوديد و رهبري جلوي آن را مي‌گرفت به سخن در نيامديد.
وي اضافه كرد: هنگامي كه تهاجم گسترده مطبوعاتي بر عليه رهبري و نظام رخ داد، در مجلس تحصن كردند و استانداران وقت بيانيه صادر كردند كه حاضر به برگزاري انتخابات مجلس هفتم نيستند، سخن نگفتيد.
رسايي هشدار داد: ببينيد امروز كودتاگران ديروز در كجا و در چه سمت‌هايي در ستاد انتخاباتي شما حضور پيدا كرده‌اند و شما با آنان چه برخوردي صورت مي‌دهيد.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بخشي از فرمايشات امام راحل در دستگيري از مستمندان و ياري محرومان از سوي مسئولان گفت: امروز ببينيد پابرهنگان در ستادهاي انتخاباتي چه افرادي حضور پيدا مي‌كنند و ثروتمندان و اشراف در چه ستادهايي هستند و خود قضاوت كنيد چه كسي مي‌تواند نماينده واقعي مردم و توده‌هاي آن باشد.
وي با اشاره به احياي بخشي از ارزش‌هاي ديني در جامعه گفت: در گذشته هر كسي مقام و مسئوليت بيشتري به دست مي‌آورد از بهره‌مندي بيشتري برخوردار مي‌شد و از اموال بيت‌المال سود بيشتري به دست مي‌آورد در حالي كه امروز مسئوليت‌پذيري در ميان مسئولان نه تنها باعث كاهش حس مالكيت بر اموال بيت‌المال شده است بلكه سبب شده است براي خدمت بيشتر به مردم رقابت در ميان مسئولان ايجاد شود.
نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به سابقه ديرينه دشمني غرب با ملت و نظام اسلامي ايران گفت: نبايد در انتخاب افراد كساني بر مصدر امور قرار گيرند كه شرمنده غرب شوند بلكه بايد با انتخابي آگاهانه كساني را انتخاب كنيم كه بتوانند با حضور در مجامع مختلف بتوانند از غرب در خصوص اعمال و رفتار خود بازخواست كنند.
وي تصريح كرد: در گذشته افرادي در كشور بودند كه همواره در مقابل غرب و زياده‌خواهي‌هاي آنان كرنش مي‌كردند ولي امروز با تدبير به كار گرفته شده و شجاعت دولت نهم در مجامع مختلف بارها غرب در مقابل استدلال‌هاي جمهوري اسلامي ايران به زانو درآمده و اينك شاهد زوال هيمنه غرب در مقابل ملت ايران هستيم.
رسايي با بيان اينكه برخي مي‌گويند سخنراني احمدي‌نژاد در ژنو به نفع ملت ايران نبود، ضمن رد آن گفت: احمدي‌نژاد در ژنو سخني بر زبان آورد كه كسي جرات بيان آن را نداشت و چون احمدي‌نژاد با صلابت نسبت به نژاد‌پرست بودن صهيونيزم سخن گفت عده‌اي كه تاب شنيدن اين سخنان را نداشتند، اجلاس را ترك كردند كه اين نشان از عمق حقيقت جويي دولت و ملت ايران با وجود همه فشارها بر آنان است.
وي اضافه كرد: اگر توهين به احمدي‌نژاد در اجلاس ژنو توهين به ملت ايران است و اصلاح‌طلبان به اين شدت نگران توهين به احمدي‌نژاد و ملت ايران هستند پس چرا همواره در سايت‌ها و روزنامه‌هايشان بر عليه احمدي‌نژاد مطلب نوشته و به او توهين مي‌كنند.
رسايي به موضوع توزيع سيب‌زميني در ميان اقشار محروم جامعه اشاره كرد و با بيان اينكه عده‌اي با برداشت سياسي از آن كوشيدند چهره دولت را مخدوش كنند، گفت: اگر دولت قصد داشت با توزيع سيب‌زميني در ميان مردم براي خود راي دست و پا كند بايد ميليون‌ها تن سيب‌زميني به كشور وارد مي‌شد بنابراين طرح اين ادعاها تنها بهانه‌جويي برخي افراد ناآگاه و بي‌خبر از مسائل است كه كاركردي انتخاباتي و تخريبي دارد.
وي با اشاره به نامه‌نگاري احمدي‌نژاد با رئيس‌جمهور آمريكا گفت: در گذشته عده‌اي با ارسال نامه به رئيس‌جمهور وقت آمريكا آبراهام لينكلن را شهيد خواندند و وعده دادند به جاي خارج كردن نام ايران از محور شرارت از حمايت حزب‌الله دست برداشته و با آزاد كردن اموال بلوكه شده ملت ايران انرژي هسته‌اي و فناوري آن را متوقف مي‌كنيم ولي احمدي‌نژاد با نامه‌هاي خود علاوه بر اعلام قاطع مواضع ايران آمريكا را به سوال كشانده و آنان را به چالش كشيد كه همچنان غرب را به حيرت وا داشته است.
رسايي برنامه‌ريزي در اجراي امور را از ديگر ملاك‌هاي مردم براي انتخاب رئيس‌جمهور دانست و گفت: كسي كه براي اداره كشور برنامه دارد و از نزديك در روند اجراي امور در كشور بوده است، مي‌تواند دولت و كشور را اداره كند و نمي‌توان بر روي كساني كه سال‌ها از مديريت كشور فاصله داشته براي اداره امور حساب كرد.
نماينده تهران در مجلس به گزارش ديوان محاسبات از عملكرد مالي دولت اشاره كرد و گفت: امروز شاهد آن هستيم كه اصلاح‌طلبان مي‌گويند 400 ميليارد دلار پول نفت در كشور چه شده است و اين سوال خود را به گزارش ديوان محاسبات مرتبط مي‌كنند در حالي كه اين افراد يا نمي‌دانند و يا نمي‌خواهند بدانند كه گزارش ارائه شده پيش‌نويس اوليه گزارش ديوان محاسبات است.
وي اضافه كرد: تمام هزينه‌هاي صورت گرفته در دولت در اجراي امور عمراني صرف شده است كه ممكن است اسناد مالي آن به ديوان تحويل داده نشده باشد و يا تحويل ديوان شده ولي هنوز بررسي نشده باشد كه بايد منتظر ارائه تمام اسناد مالي ماند تا ديوان با بررسي كامل آن گزارش نهايي خود را منتشر كند.
وي خاطرنشان كرد: برخي از پروژه‌هايي كه در دولت به انجام مي‌رسد با زمان براي ارائه اسناد مالي روبرو مي‌شود كه اين موضوع نيز در دولت‌هاي گذشته مسبوق به سابقه است هر چند كه در دولت‌هاي قبلي با وجود ارائه اسناد عملكرد مالي دولت، سوالات و ابهامات بي‌جوابي نيز باقي ماند كه البته كسي آن را پيگيري نكرد.
وي اضافه كرد: گزارش ديوان در دادگاه ديوان مورد بررسي قرار گرفته تا مشخص شود كه تخلفي رخ داده است يا نه بنابر‌اين تا زماني كه دادگاه ديوان نظر خود را نداده است هرگونه اظهار نظر در اين خصوص نمي‌تواند مبناي قانوني داشته باشد.
نماينده تهران در مجلس به بخشي از عملكرد عمراني دولت در چهار سال اخير اشاره كرد و گفت: رشد 268 درصد آسفالت محورهاي ارتباط روستايي كشور و افزايش آن از 6 هزار و 696 كيلومتر به 23 هزار و 589 كيلومتر، ايجاد 938 هزار و 500 شغل جديد در قالب بنگاه‌هاي زودبازده اقتصادي، افزايش اعتبارات سازمان ملي جوانان از 110 ميليارد ريال به 280 ميليارد ريال و نيز افزايش دو برابري توليد ظرفيت سيمان كشور به 64 ميليون تن بخشي از دستاوردهاي دولت نهم در اين عرصه است.
وي به برخي انتقادهاي صورت گرفته از احمدي‌نژاد و تبليغاتي خوانده شدن سفرهاي استاني دولت در آستانه انتخابات گفت: اگر دولت هر شش ماه يك بار به سفرهاي استاني مي‌رفت اين ادعا درست بود ولي وقتي كه احمدي‌نژاد 59 سفر استاني را صورت مي‌دهد و براي خدمت به مردم سر از پا نمي ‌شناسد چرا او را متهم به تبليغاتي بودن اين سفرها مي‌كنيد.
رسايي گفت: برخي ازكانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري قبل از انتخابات به سفرهاي استاني مي‌روند و پس از انتخاب شدن ديگر به استاني سفر نمي‌كنند ولي احمدي‌نژاد پيش از انتخابات به سفرهاي استاني رفت و پس از انتخابات نيز به هر استان كشور دست‌كم دو بار سفر كرده است تا به وعده‌‌هاي خود به آنان عمل و از نزديك در جريان مشكلات مردم قرار گيرد بنابراين نمي‌توان او را متهم به تبليغاتي بودن سفرهاي استاني در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري كرد.
وي اضافه كرد: چگونه است كه وقتي احمدي‌نژاد به عنوان مسئول دولت به سفر استاني براي رسيدگي به مشكلات مردم مي‌رود صداي بسياري در‌مي‌آيد و آن سفرها را انتخاباتي و تبليغاتي مي نامند ولي از اصلاح‌طلبان كه به سفرهاي صرفا تبليغاتي در ايامي كه تبليغات ممنوع است مي‌روند، كسي اعتراضي نمي‌كند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.