امروز امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, Apr 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



تجدید میثاق دانشگاهيان استان مركزی با آرمان‌هاي شهدای انقلاب اسلامی

کد مطلب: 52085 | تاریخ ارسال: 5 فوریه 2013 | چاپ صفحه

همزمان با پنجمين روز از ايام‌الله دهه فجر، دانشگاهيان استان مركزی با آرمان‌هاي شهدای انقلاب اسلامی تجديد ميثاق كردند.

به گزارش مرکزی دیلیو به نقل ازخبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) ‌شعبه مركزی، همزمان با پنجمين روز از ايام الله دهه فجر، دانشگاهيان استان مركزی با آرمان‌هاي شهدای انقلاب اسلامی تجديد ميثاق كردند.

اين مراسم كه به همت جهاد دانشگاهی استان مركزی برگزار شد، با تلاوت زيبا و دلنشين آياتی چند از كلام الله مجيد توسط طاهرميرزايی، قاری روشندل استان آغاز شد.

علی جلالی، مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مركزي در اين مراسم با اشاره به 54 شهيد استان در جريان انقلاب اسلامی، افزود:‌ دانشگاهيان در كنار ساير اقشار جامعه حضوری فعال و تأثيرگذار داشته و با جانفشانی و رشادت‌های خود باعث برهم پپچيده شدن حكومت طاغوت شدند.

وی با بيان اينكه در دوران انقلاب اسلامی، دانشگاه اراك به‌عنوان مبدأ تجمع مردم به‌منظور برگزاری راهپيمايی‌های انقلابی بود، افزود:‌ مردم همواره مسير دانشگاه اراك تا ميدان شهدا را با سردادن شعارهای انقلابی طی می‌كردند.

جلالی در ادامه دين‌مداری مردم را مهم‌ترين مؤلفه‌ای كه باعث پيروزی نهايی انقلاب اسلامی ايران شد، عنوان كرد و گفت: ‌مردم بصير ايران با لبيك به ندای رهبر فرزانه خودبه مقابله با ر‍ژيم منحوس طاغوت برخاستند و در سايه اتحاد و يكپارچگی توانستند به پيروزی نائل شوند.

مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مركزي در ادامه به بيان خاطراتی از دوران انقلاب اسلامی و چگونگی انجام فعاليت‌های سياسی در آن دوران پرداخت.

به گزارش ايكنا؛ محسن فدايی، مدير امور فرهنگی دانشگاه اراك نيز در اين مراسم با بيان اينكه محور تجمع مردم اراك در دوران انقلاب اسلامی مساجد و دانشگاه اراك بودند، افزود: مردم با حضور پرشور در راهپيمايی‌های آن زمان خشم و انزجار خود را ضد رژيم شاهنشاهی نشان می‌دادند.

وی با اشاره به نقش مهم و تأثيرگذار مردم اراك در جريان پيروزی انقلاب اسلامی، تصريح كرد: مردم اراك همانند ساير شهرهای كشور با اتحاد و يكپارچگی به ندای رهبری در راستای مبارزه با ظلم و ستم ر‍ژيم شاهنشاهی پاسخ داده و همواره با تجمع در مساجد به ويژه مساجد حاج محمد ابراهيم، حاج تقی‌خان، آقا ضياء‌الدين و دانشگاه اراك، برنامه‌های راهپيمايی و تظاهرات خود را هماهنگ می‌كردند.

فدايی در ادامه فشارهای ساواك در راستای خاموش كردن تظاهرات‌ مردمی را يادآور شد و گفت:‌ مردم برای فرار از ماموران رژيم شاه متحمل مشكلات و مصائب فراوانی می‌شدند؛ ولی با همدلی و يكپارچگی توانستند طعم شيرين پيروزی را بچشند.

مدير امور فرهنگی دانشگاه اراك در پايان با بيان اينكه انقلاب اسلامی ايران بحران‌های فراوانی را از بدو پيروزی تاكنون پشت سر گذاشته است، خاطرنشان كرد: در سايه وحدت و همدلی ملت و مسئولان، ايران اسلامی می‌تواند از تمامی مشكلات و بحران‌های اقتصادی به سلامت عبور كند.

يادآور می‌شود، شركت‌كنندگان در اين مراسم با اهدای گل و قرائت فاتحه ياد و خاطره شهيدان والامقام را گرامی داشته و به مقام شامخ اين عزيزان ادای احترام كردند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.