امروز امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, Apr 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



افتتاح سومین مرکز خونگیری اراک با کمک خیرین

کد مطلب: 52081 | تاریخ ارسال: 5 فوریه 2013 | چاپ صفحه

سومین مرکز خونگیری شهر اراک با نام حضرت ولی عصر (ص) با کمک خیرین و با حضور معاون اجتماعی استانداری مرکزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و مدیر پایگاه منطقه ای انتقال خون استان مرکزی افتتاح شد.

به گزارش مرکزی دیلیو به نقل از خبرنگار مهر، مدیر پایگاه منطقه ای انتقال خون استان مرکزی ظهر روز دوشنبه در این مراسم گفت: این مرکز سومین مرکز خونگیری شهر اراک است و چهارمین مرکز به نام ثارالله نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

قربان دیری با بیان اینکه این مرکز در سه طبقه و هر طبقه 75 متر زیربنا برای خونگیری تجهیز شده است افزود: مکان این مرکز را آقای حمزه فرهادی وبازسازی مرکز را آقای حسین صادقی برعهده گرفتند و مابقی شامل 25 میلیون تومان نیزشامل تجهیز از اعتبارات سازمان برای این مرکز هزینه شده است.

گامی در جهت کم کردن انتظار مردم در صفهای اهدای خون

وی افتتاح این مرکز را گامی در جهت کم کردن انتظار مردم در صفهای اهدای خون دانست و گفت: مردم برای انتقال خون در مرکز شهید شیرودی بین یک و نیم تا دو ساعت معطل می شدند که با راه اندازی این مراکز این انتظار کاهش می یابد.

دیری با تاکید بر اینکه مردم استان در اهدای خون مشارکت بالایی دارند خاطرنشان کرد: طی 9 ماهه سال جاری 13 هزار واحد خون در استان گرفته شده است که به سایر استانهای نیازمند خون و فراورده های خونی ارسال شده است.

مدیر پایگاه منطقه ای انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: زلزله غرب کشور ( ورزقان و اهر) و اهدا به سیستان و بلوچستان از جمله ارسال خون به استانهای دیگر بوده است.

میزان خون دهی در استان از استاندارهای کشوری و جهانی بالاتر است

وی با اشاره به اینکه میزان خون دهی در استان از استاندارهای کشوری و جهانی بالاتر است افزود: در جهان از هر یک هزار نفر 20 نفر و در کشور از هر یک هزار نفر 15 نفر خون خود را اهدا می کنند که در این استان در شهر ساوه از هر یک هزار نفر 50 نفر و در شهر اراک از هر یک هزار نفر 30 نفر خون خود را اهدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون آمار استان از هر یک هزار نفر به زیر 25 نفر کاهش نداشته ایم گفت: از هر واحد خونی که اهدا می شود به 25 فراورده خونی تبدیل می شود یعنی هر نفر که خون خود را اهدا می کنند این خون به 25 نفر تزریق می شود.

دیری ضمن درخواست از رده سنی 17 تا 65 سال که می توانند خون خود را اهدا کنند افزود: کسانی هستند که تمکن مالی نداشته ولی می توانند در راه خدا و کمک به بندگان نیازمند خون خود را اهداء کنند.

مشکلات عمده سازمان انتقال خون محدود بودن مراکز ثابت خونگیری

وی یکی از مشکلات عمده سازمان انتقال خون را محدود بودن مراکز ثابت خونگیری دانست و گفت: اعتبارات سازمان جوابگوی خرید ، ساخت و تجهیز مراکز ثابت را نمی دهد لذا بایستی این کار به کمک خیرین انجام شود تا مردم راحت تر به این مراکز مراجعه و خون خود را اهداء کنند.

وی خیرین را پشتوانه خوبی برای سهل تر کردن اهدای خون برشمرد و گفت: با تاسیس سومین مرکز خونگیری با کمک دو خیر اراکی می توانیم روزانه 20 اهداء کننده را در این مرکز پذیرش کنیم.

کمک کنیم فرهنگ اهدای خون را حفظ کرده و ارتقاء بدهیم

وی با بیان اینکه کمک کنیم فرهنگ اهدای خون را حفظ کرده و ارتقاء بدهیم تصریح کرد: اهدای خون سرمایه ارزشمندی است که باید ان در بین همه مردم که توانایی خون دهی دارند گسترش یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزسکی اراک نیز با بیان اینکه حوادث جاده ای و ترانزیت بودن راههای مواصلاتی نیاز به خون در این استان را بیشتر کرده است افزود: در استان ماهیانه 6 هزار واحد خون مصرف می شود.

بیمارستان آیت الله خوانساری نیاز به خون را افزایش داده است

محمد جمالیان ادامه داد: راه اندازی بیمارستان آیت الله خوانساری ( بیماران سرطانی) نیز نیاز به خون را افزایش داده است و از 6 هزار واحد خون مصرفی 1500 واحد آن به بیمارستان آیت الله خوانساری ارسال می شود.

گفتنی است سومین مرکز خونگیری حضرت ولیعصر اراک به ارزش بنای 350 میلیون تومان و 6 میلون تومان بازسازی و 25 میلیون تجهیز با 4 تخت افتتاح شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.