امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آصفری از زندانی بودن ۵هزار ایرانی در خارج از کشور خبر داد

کد مطلب: 52061 | تاریخ ارسال: 5 فوریه 2013 | چاپ صفحه

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش این کمیسیون علاوه بر اقدام وزارت‌خارجه برای آزادسازی ایرانیان زندانی در دیگر کشورها،‌ گفت: مبادله زندانیان ایرانی و عراقی نخستین دستور کار است.

به گزارش مرکزی دیلی، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصمیم گرفته شد تا این کمیسیون خود رأسا نسبت به پیگیری امور ایرانیان زندانی در کشورهای دیگر اقدام کند، گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از هم‌وطنان ما در زندان‌های کشورهای آسیایی و آفریقایی بازداشت هستند، تلاش می‌کنیم تا با پیگیری وضعیت آنها، خانواده‌هایشان را از نگرانی خارج کنیم.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برای تعیین تکلیف ایرانیان زندانی در خارج از کشور، از طریق امضای تفاهم‌نامه‌های مربوط،‌ افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کاری به وزارت امور خارجه در این زمینه ندارد و خود مستقلا این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تبادل زندانیان و مجرمان میان ایران و عراق در دستور کار قرار دارد؛ ‌اما از تعداد ایرانی‌های زندانی در این کشور،‌ آمار دقیقی از تعداد آنها در دست نیست.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت می و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بیش از ۵هزار ایرانی زندانی در خارج از کشور داریم،‌ ادامه داد: در عربستان و چند کشور دیگر نیز برای ایرانیان حکم اعدام صادر شده که پیگیر روشن شدن وضعیت آنها نیز هستیم.

به گفته آصفری،‌ بسیاری از ایرانی‌های زندانی در خارج از کشور،‌ به بهانه‌های واهی بازداشت شده‌اند؛ ‌ضمن اینکه تعدادی نیز واقعا مجرمند که روشن شدن وضعیت آنها در دستور کار قرار دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، جرایم ایرانیان زندانی را موارد متعددی دانست که البته مواد مخدر در صدر آنها قرار دارد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.