امروز امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Wednesday, May 15, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



ضرورت تهیه برنامه راهبردی آموزش عالی منطقه مبتنی بر ابتکار و نوآوری

کد مطلب: 52053 | تاریخ ارسال: 5 فوریه 2013 | چاپ صفحه

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس کمیته تخصصی گسترش منطقه، تهیه برنامه راهبردی آموزش عالی منطقه مبتنی بر ابتکار و نوآوری را ضروری دانست و گفت: این برنامه های کاربردی و خلاقانه دانشگاه آزاد مبتنی بر نیاز منطقه ها باشد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، ملک سلیمانی ظهر روز یکشنبه در اولین نشست کمیته تخصصی گسترش منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با ایجاد این برنامه راهبردی هدفمند و مبتکرانه در سطح منطقه پنج است که می توان به چشم اندازی روشن برای آموزش عالی منطقه پنج دست یافت.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه های راهبردی هدفمند می توان به چشم انداز روشن آموزش عالی دست یافت تصریح کرد: ضروری است تا رؤسای واحدها با ارائه راهکارهای مناسب در جهت پیشبرد اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی، پرورش ایده های نوین و کارآمد در امر گسترش رشته‌های آموزشی پیشگام باشند.

سلیمانی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهارداشت: انقلاب ایران یک تحول اساسی در فرهنگ اموزش ایجاد کرد که باید دانشگاهها پیشگام این تحول بزرگ باشند.

سرپرست واحد اراک با اشاره به این که باید با تدوین افق فعالیت‌های علمی و آموزشی و استراتژی هدفمند به بررسی و تصویب رشته ها پرداخت افزود: نیاز سنجی رشته های کبردی یک اولئیت برای ما محسوب می شود.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی مطالعه دقیق،ساماندهی و نیازسنجی رشته ها و سرمایه گذاری بر روی رشته های مورد نیاز جامعه و بررسی آنها در سطح منطقه را از اهم موضوعات در تأسیس رشته های جدید دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی، ایجاد و تقویت رشته های جدید به ویژه رشته های بین رشته ای و کاربردی متناسب با نیازهای جامعه و همچنین آمایش رشته ها در سطح منطقه و کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با تأکید بر این که ایجاد و راه اندازی و اخذ مجوز رشته های جدید باید در چارچوب قوانین، ضوابط و بخشنامه های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شود اضافه کرد: در این زمینه تشکیل کمیته تصویب و تاسیس رشته های جدید با حضور افراد با تجربه، کاردان و دلسوز برای پیگیری و سامان دهی امور مربوط به تصویب رشته ها در سطح منطقه ضروری است .

سلیمانی در پایان با اشاره به اهمیت موضوع،خواستار جدیت بیش از پیش واحدهای منطقه در این زمینه شد و افزود:هر کدام از واحدها نسبت به جمع‌آوری اطلاعات ،توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود از جمله رتبه‌ اساتید،تدوین و دسته‌بندی تخصص‌های اساتید، گردآوری اطلاعات دقیق گارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و نداشتن هم‌پوشانی رشته ها در مناطق همجوار واحدهای استانی خود اقدام نمایند تا بر همین اساس امکان‌سنجی دقیقی از تأسیس رشته‌ها به دست آید.

در ادامه این جلسه هر یک از رؤسای واحدهای دانشگاهی استان های مرکزی، لرستان و همدان به بحث و تبادل نظر در خصوص گسترش رشته‌های آموزشی پرداخته و با اشاره به برخی از مشکلات در این زمینه به ارائه دیدگاه ها و راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند

نشست کمیته تخصصی گسترش منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ایجاد وحدت رویه در واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی، بررسی و تصویب اولیه تعدادی از رشته‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و مرور فعالیت‌های صورت‌گرفته این کمیته در هر استان تشکیل شد.

این نشست با حضور دکتر ملک سلیمانی رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست واحد اراک و رؤسای تعدادی از واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی در سالن جلسات دبیرخانه منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.