امروز امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 03, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



افتتاح 23 طرح تعاونی در استان مرکزی

کد مطلب: 51892 | تاریخ ارسال: 28 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر 23 طرح صنعتی، کشاورزی، مسکن و خدمات در حوزه تعاون استان مرکزی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مرکزی دیلی، ناصر شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اعتبار اجرای این طرح‌ها، 244 میلیارد و 207 میلیون ریال است که 125 میلیارد و 110 میلیون ریال آن از محل دریافت تسهیلات بانکی و بقیه از سهم آورده‌های مردمی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این طرح‌ها یک هزار و 519 فرصت شغلی در سطح استان ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: سهم ایجاد اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی به تعداد 2207 نفر بوده که تا به حال 90 درصد آن محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: جمعیت کارگری استان مرکزی حدود 300 هزار نفر است که 265 هزار نفر از آنان تحت پوشش قرار دارند.

شیخی پی‌گیری وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث سهام عدالت کارگران ساختمانی و فصلی را نشانه اهمیت دادن دولت به عدالت بین کارگران دانست و اضافه کرد: از اواخر سال گذشته ثبت‌نام از کارگران ساختمانی و فصلی در استان مرکزی آغاز شد که 53 هزار نفر به عنوان متقاضی در استان مرکزی با مراجعه به سایت وزارتخانه ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: پس از ثبت‌نام اولیه به منظور ثبت صحیح افراد این تعداد مورد پالایش قرار گرفتند که 38 هزار و 600 نفر از آنان پالایش و اسامی آن‌ها اعلام شد و تا به حال از این تعداد 22 هزار نفر با مراجعه و تکمیل پرونده خود سهام عدالت را دریافت خواهند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از افرادی که پالایش شده ولی تا به حال برای تکمیل پرونده خود مراجعه نکرده‌اند خواست تا با مراجعه به ستاد‌های استان، در اراک اداره کل تعاون شهرستان و در سایر شهرهای استان به ادارات تعاون نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

شیخی نرخ بیکاری در کشور را 12.4 درصد و در استان مرکزی 8.9 درصد اعلام کرد که این رقم در سال گذشته در استان مرکزی 8.4 درصد بوده است و این افزایش ناشی از مهاجرت از روستا‌ها به شهر، ورود افراد جدید به بازار کار و افزایش جمعیت صورت گرفته است.

وی تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری استان را 5 هزار و 540 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد پرونده‌های ارسالی به شورای حل اختلاف که طرح دعوی یا شکایت بوده است را شش هزار و 300 پرونده عنوان کرد.

وی همچنین از شناسایی دو هزار و 391 نفر از اتباع غیر مجاز در شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی خبر داد و بیان کرد: متخلفان برای پرداخت جرائم به مراجع ذیصلاح معرفی شده‌اند.

وی گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی به منظور ارتقای ایمنی از ابتدای سال جاری تا کنون نه هزار و 368 بازرسی از شرکت‌ها، کارخانجات، بنگاه‌های اقتصادی، خدماتی و کشاورزی انجام داده و کارفرمایان را مکلف به رعایت نکات ایمنی کرده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.