امروز امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Wednesday, May 01, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آصفری : ایران، آماده برگزاری رزمایش‌های مشترک با کشورهای اسلامی

کد مطلب: 51814 | تاریخ ارسال: 25 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت‌‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید بر اینکه نیروی دریایی ایران از آمادگی و توان تحرک بالایی برخوردار است، افزود: امنیت خلیج فارس باید از طریق همکاری‌های کشورهای مسلمان منطقه تامین شود.

به گزارش مرکزی دیلی ، محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، باتوجه به برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات بین ایران و عمان، گفت: این رزمایش با توجه به اهمیت استراتژیک منطقه خلیج فارس و جایگاه دو کشور ایران و عمان در تامین امنیت منطقه برگزار می‌شود.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، در اهمیت برگزاری چنین رزمایش‌های مشترکی، افزود: حوادث غیر مترقبه و ناگهانی هیچ‌گاه خبر نمی‌کند و برگزاری این رزمایش‌ها آمادگی نیروهای نظامی و امدادی برای واکنش سریع در برابر حوادث دریایی کشتی‌های تجاری و جنگی و زلزله‌های احتمالی را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی و توان تحرک بالایی برخوردار است، تصریح کرد: بر اساس این توانمندی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا رزمایش‌های مشترکی را با سایر کشورهای مسلمان منطقه برگزار کند.

آصفری ادامه داد: این رزمایش‌ها در زمیه تامین امنیت منطقه و در حوزه امدادرسانی‌های دریایی می‌تواند موثر باشد چرا که نیروی دریایی ایران از توانمندی‌های بالایی در عرصه‌های نظامی و امدادرسانی برخوردار است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: کشورهای منطقه باید از توانمندی بالای نیروی دریایی ایران برای تامین امنیت و آرامش منطقه خلیج فارس و دریای عمان استفاده کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با یاداوری اینکه این رزمایش به مدت ۳ روز در آب‌های نیلگون خلیج فارس برگزار می‌شود، تاکید کرد: امنیت خلیج فارس به‌جای حضور نیروهای نظامی غربی مانند آمریکا باید از طریق همکاری‌های کشورهای مسلمان منطقه تامین شود.

رزمایش دریایی امداد و نجات مشترک جمهوری اسلامی ایران و عمان با حضور واحدهای منتخب شناور و پروازی نیروی دریایی دو کشور صبح دیروز ( سه شنبه ۳ بهمن) در جنوب جزیره هرمز آغاز شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.