امروز امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 27, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



برگزاری جلسه دوم دادگاه رسيدگي به تخلفات صورت گرفته در شهرداري اراك

کد مطلب: 51795 | تاریخ ارسال: 23 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

جلسه دوم دادگاه رسيدگي به تخلفات صورت گرفته در شهرداري اراك در شعبه 105 دادگاه جزايي اراك برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه مركزي، در دومين روز از اين دادگاه قاضي پرونده در ابتدا به اظهارات متهم رديف اول «م.الف» در بازجويي و قسم خوردن وي اشاره كرد؛ اين متهم بار ديگر در جايگاه حاضر شد و باز همان حرف‌هاي ديروز خود را تكرار كرد و مدعی شد: اظهاراتي را كه در هنگام بازجويي از من گرفته شده را قبول ندارم زيرا من عين الفاظي را كه خود بازجو گفته بود نوشته بودم.

قاضي عبدالهی اظهار كرد: 190 ميليون تومان به عنوان قرض به آقاي«م-م» داده‌ايد، اين اقدام طي چند مرحله و به چه صورت انجام پذيرفته است؟

«م.الف» در پاسخ گفت: طي دو مرحله، يكبار در منزل و يكبار در محل كارشان؛ به آقاي«م-م» گفته‌ام كه اين پول مسجد است كه گفت پول را بر مي‌گردانم.

در ادامه اين دادگاه قاضي پرونده اتهامات آقاي«م-م» را اخذ رشوه به مبلغ 689 ميليون تومان و پذيرش نفوذ به خلاف حق و مقررات قانوني عنوان كرد و خطاب به متهم گفت: دفاعيات خود را بفرماييد و آيا اين اتهامات را قبول داريد و اگر قبول نداريد وارد توضيحات شويد.

این متهم در جايگاه حاضر شد و گفت: هنگامي كه در بازداشت بودم خيلي راحت اسامي ما در رسانه‌ها منتشر شد و اتهامات چند صد ميلياردي به ما زده شد و امروز در محضر مردم كيفرخواست قرائت شد و اين اتهامات به 680 ميليون تومان كاهش يافت كه اين موضوع را به فال نيك گرفتم كه از شعاع چند صد ميلياردي عبور كرديم و به مبلغ پايين‌تري بنا به كيفر خواست رسيديم.

وي خاطرنشان كرد: كيفرخواستي كه براساس اظهارات ديگران گفته شده است را برعليه خودم قبول ندارم.

اين متهم تصريح كرد: كذب بودن ادعاهاي كساني كه بدون محاكمه در مجامع عمومي ما را متهم كردند افشا شد.

«م.م» عنوان كرد: شش ماه است كه خود و خانواده‌ام سكوت كرده‌ايم و دوستان و مسوولين مدام تاكيد به سكوت كرده‌اند. اما چرا سكوت كنيم؟ ما اگر تخلفي را هم صورت داده‌ايم كه بايد در محضر خدا و در محضر قانون پاسخ گو باشيم چه اشكالي دارد كه دوستان حرف‌هاي ما را بشنوند؟ من تا به امروز با هيچ رسانه‌اي صحبت نكردم و مطالبي را كه بابتش آزار ديده‌ام شش ماه است روي دل خود و خانواده‌ام مانده است را امروز مي‌گويم.

وي به سابقه فعاليت خود در عرصه‌هاي مختلف كاري و دارايي‌هاي شخصي خود اشاره كرد و گفت: اين ارقام ميليوني كه دوستان به آن اشاره دارند بايد در جايي موجود باشد، هر آنچه كه به نام من و به نام خانواده من كشف كرده‌اند متعلق به دولت مي‌دانم و خودم هم دربست در خدمت شما هستم.

«م.م» ادامه داد: اگر سكوت كنم جفاي بزرگي در حق خون شهدا كه براي حفظ نظام تلاش كرده‌اند انجام داده و اگر حرف نزنم حق آنها را پايمال كرده‌ام.

وي افزود: تمام كاركنان شهرداري اراك در طول شبانه روز براي زنده نگه داشتن اين شهر تلاش كردند و امروز مي‌بينيم تمام اين زحمات و تلاش‌ها تبديل به يك شبكه فساد مي‌شود در حالي كه واقعا اينطور نيست. ترازوي عدالت دو كفه دارد، هيچ كس معصوم نيست بجز ائمه(ع) چرا اعمال مثبت يك خانواده بزرگ زحمتكش را كه در راستاي تغيير و تحول در اين شهر انجام شده ناديده گرفته مي شود. اگر تخلفي هم انجام گرفته است بايد رسيدگي شود ولي زحمات شبانه روزي كاركنان شهرداري را نباید ناديده گرفت.

متهم گفت: چرا زحمات يك خانواده دو هزار و 500 نفره را كه به گمان دوست و دشمن همه تلاششان بر اين بوده كه محيط خوبي را براي مردم اراك فراهم كنند زير سوال برده و از اين مجموعه به شبكه فساد تعبير شود؟.

وي اظهار كرد: استعفايي كه از من گرفته شده در زمان بازداشتگاه از من اخذ شده و يكي از دلايلي كه من استعفا كردم اين بود كه من نگراني در خصوص وجود مدركي عليه خودم در شهرداري نداشتم كه نگران استعفا باشم. ولي استعفاي من در بازداشتگاه انفرادي انجام گرفت و اين استعفا را قبول ندارم.

وی گفت: من امانت دار مردم شهر اراك بوده‌ام و هيچ گونه تخلفي نكرده‌ام، هيچ گونه اختلاسي در شهرداري نكرده‌ و هيچ رشوه‌اي را در شهرداري دريافت نكرده‌ام و هيچ وقت به رأي مستقيم و غير مستقيم مردم و نمايندگان آنها در شوراي شهر و شهرداري خيانت نكرده‌ام؛ ريالي نيز در حساب‌هاي شهرداري تخلف صورت نگرفته كه قطعا دوستان كنترل و بررسي كرده‌اند.

«م.م» افزود: ارتباطات شخصي نبايد باعث شود كه اگر يك رابطه مالي بين كساني وجود داشته باشد به عنوان رشوه از آن ياد شود زيرا كه رشوه مصداق دريافت و پرداخت مي‌خواهد كه من يكي يكي به شما توضيح مي دهم و ادله قانوني آن را براي شما بازگو مي‌كنم.

وي گفت: كساني كه اين‌همه شايعه براي خود و خانواده‌ام درست كرده‌اند را به عدل الهي واگذار مي‌كنم، چطور مي‌شود تخلف سه‌هزار ميليارد توماني در اين كشور اتفاق مي‌افتد و هنوز هيچ كدام از ما اسامي آنها را نمي‌دانيم و دستگاه قضا هم فقط حرف اول اسامي را عنوان مي‌كند ولي نام من و آقاي «م.الف» و ديگران بلافاصله بعد از بازداشت در تمام سايت‌هاي كشور منعكس مي‌شود. اين اطلاعات و اين ارقام ميلياردي را چه كساني از كجا آورده‌اند و بازگو مي‌كنند؟.

متهم افزود: مگر حساب خانم بنده حسابي است كه بتوان كتمانش كرد، نام خانم بنده را همه مي‌دانند؛ مي‌توانند پرينت حسابش را از بانك بگيرند.

وي اضافه كرد: من هيچ گونه تخلفي در شهرداري نكرده‌ام و خدار را شاكر و سپاسگذارم كه درخصوص دوره كاري من در شهرداري مميزي انجام شود؛ مشخص مي‌شود كه نسبت به دوره هاي ديگر پاك ترين دوره كاري را در شهرداري داريم.

«و.م» مدعی شد: برخورد صورت گرفته در شهرداري يك برخورد كاملا سياسي است كه براي برخورد با مديريت بومي استان صورت گرفته است.

قاضي دادگاه عنوان كرد: جلسه دادگاه است و همه بايد بپذيريم كه بعضي چيزها لازمه دفاع و برخي ديگر زائد هستند.

عبدالهی افزود: صحبت‌هاي آقاي «م.م» در خصوص خدمات شهرداري بر ماپوشيده نيست، ما از زحمات همه همكاران در اين بخش قدرداني مي‌كنيم.

قاضي ادامه داد: قطعا امكان صورت گرفتن تخلف وجود دارد كه بايد مورد بررسي قرار بگيرد و درخواست مي كنم از محدوده خارج نشويد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «م.م» در بخش ديگري از اظهارات خود به بررسي اتهامات وارده در خصوص گرمابه بهره‌مند آقاي«الف»، ملك خانم «م.الف»، واگذاري هتل خيبر، پاسا‍ژ خانبلوكي و چند مورد ديگر اشاره و آنها را بازگو كرد.

قاضي گفت: مطالبي كه اينجا گفتيد با مطالبي كه در بازجويي گفتيد برابر است؟

متهم گفت: بله.

به گزارش ايسنا، وكيل متهم «م.م» به دليل كمبود وقت فردا(چهارشنبه) اظهارات خود را در دفاع از موکل خود بيان خواهد كرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.