امروز امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 05, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



برگزاری 5208 ساعت دوره آموزشی علمی کاربردی ایمنی و بهداشت کار در استان

کد مطلب: 51761 | تاریخ ارسال: 23 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از برگزاری 5208 ساعت دوره آموزشی علمی کاربردی ایمنی و بهداشت کار در استان خبر داد و گفت: این دوره به منظور کاهش حوادث محیط کار انجام شده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری مهر،ناصر شیخی افزود: دوره آموزشی ایمنی و بهداشت کار جهت کارگران واحدهای صنعتی و کارآموزان فنی و حرفه ای در نه ماهه سال جاری برگزار شده است.

وی ادامه داد: طبق ماده 91 قانون کار کارفرمایان و مسئولان کلیه واحدهای موضوع ماده 85 این قانون مکلفند بر اساس مصوبات شورای عالی حفاظت فنی برای تأمین حفاظت، سلامت و بهداشت کارگران در محیط کار وسائل و امکانات لازم را تهیه و در اختیار آنان قرار داده و چگونگی کاربرد وسائل فوق الذکر را به آنان بیاموزند.

وی در ادامه افزود: کارفرمایان موظفند در خصوص رعایت مقررات حفاظتی و بهداشتی نظارت لازم را به عمل آورند و کارگران نیز ملزم به استفاده و نگهداری از وسایل حفاظتی و بهداشتی فردی و اجرای دستورالعمل های مربوط به کارگاه می باشند.

وی حوادث ناشی از کار را مربوط به عدم نظارت کارفرما بر کارگاه، بی احتیاطی کارگران، عدم آگاهی آنها از ایمنی کار و ایمن نبودن وسایل کار دانست و بیان داشت: طبق این آمار بیشترین حوادث ناشی از کار در محیط صنعت، تولید و ساختمان روی می دهد که دقت عمل کارفرمایان و کارگران را در این حوزه می طلبد.

شیخی همچنین تعداد کمیته های حفاظت در واحدهای مشمول قانون کار استان مرکزی را 580 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: این رقم نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما همه تلاش خود را به کار می بندیم تا افراد تحت آموزش از مدت و زمان برگزاری دوره، کیفیت و کمیت ابزار آموزشی بکار گرفته شده، کیفیت فضای آموزشی و محل اجرای دوره، توانایی مدرس در ارائه و انتقال مطالب، کیفیت مطالب و سرفصل های ارائه شده، تونایی و تعامل مدرس در پاسخ به سوالات و میزان کاربردی بودن دوره آموزشی ابراز رضایت داشته باشند.

گفتنی است به شرکت کنندگان دوره های آموزشی گواهینامه رسمی از سوی مرکز تحقیقات، تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار اعطا می گردد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.