امروز امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, Apr 28, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


عباس رجایی : اراک در محاصره آلاینده‌های صنعتی

عباس رجایی : اراک در محاصره آلاینده‌های صنعتی

کد مطلب: 51740 | تاریخ ارسال: 22 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه استان مرکزی از ابتدای سال تاکنون ۱۸۰ روز هوای ناپاک داشته است، گفت: اراک در محاصره کارخانه‌ها و نیروگا‌ه‌هایی است که آلودگی بالایی دارند و فضای شهر را خراب کرده‌اند.

به گزارش مرکزی دیلی ، عباس رجایی در گفت‌و‌ گو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری اینکه استان مرکزی از ابتدای سال تاکنون ۱۸۰ روز هوای ناپاک داشته است، گفت: بحث آلودگی هوای شهر یکی از مشکلات اساسی شهر اراک بوده که دود ناشی از آلودگی‌های صنعتی فضای شهر را در بر گرفته؛ این درحالی است که شهر در محاصره کارخانه‌ها و نیروگا‌ه‌هایی است که آلودگی بالایی دارند و فضای شهر را خراب کرده‌اند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، افزود: مهم‌ترین منابع آلاینده شهر شامل کارخانه آلومینیوم‌سازی‌ و نیروگاه‌های شازند و پالایشگاه و پتروشیمی اراک است که نیروگاه شازند بخش عمده‌ای از آلایندگی را به خود اختصاص داده است.

وی، تصریح کرد: قرار بر این بود که خط تولید کارخانه آلومینیوم به خارج از شهر منتقل شود که هنوز اقدام مؤثری در این راستا صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه هنوز نیروگاه شازند فیلتر گذاری نشده است، تاکید کرد: براساس نظرات کارشناسان و تفاهم‌نامه‌های قبلی، مصرف مازوت به عنوان سوخت برای نیروگاه شازند ممنوع شده بود اما به‌رغم قول‌های داده شده، هنوز در بخش عمده‌ای از سال نیروگاه شازند از مازوت به‌عنوان سوخت اصلی استفاده می‌کند.

رجایی با بیان اینکه اراک در قانون نیز به‌عنوان یک شهر آلوده شناخته شده، ادامه داد: گاز‌سوز کردن نیروگاه شازند امری قانونی بوده و تخلف و تعلل در انجام این کار تخلف از قانون است.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم، خاطر نشان کرد: قرار بود در کمیسیون کشاورزش نشستی با حضور وزیر نفت، نیرو و رییس سازمان محیط زیست با موضوع نیروگاه شازند برگزار شود که به دلیل همزمانی با جلسه‌ای اظطراری نشست کمیسیون به هفته آینده موکول شد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم، یادآور شد: درصورتی که در کمیسیون نتایج شفاف و روشنی در خصوص حل مشکل آلایندگی نیروگاه شازند به دست نیاید حل این موضوع را به مردم واگذار خواهیم کرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.