امروز امروز : پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, May 02, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آصفری: اصرار آژانس برای بازدید دوباره از پارچین خلاف معاهده NPT است

کد مطلب: 51703 | تاریخ ارسال: 22 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بازرسی‌های قبلی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای ایران، گفت: اصرار آژانس برای بازدید دوباره از منطقه پارچین خلاف معاهده NPT است.

به گزارش مرکزی دیلی ، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت،‌ گفت: اصرار غربی‌ها برای بازدید دوباره از پارچین، در حالی است که بازرسان آژانس قبلا از این سایت بازدید داشته‌اند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پارچین محلی است که در آن هیچ‌گونه فعالیت هسته‌ای انجام نمی‌شود، افزود: طبق قوانین معاهده ان‌پی‌تی، بازرسان آژانس انرژی اتمی فقط می‌توانند از مراکزی که در آنها فعالیت هسته‌ای انجام می‌شود، بازدید کنند و بنابراین اصرار آنها بر بازرسی این مرکز، خلاف معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی است.

وی ادامه داد: اصلا مسئولان آژانس انرژی اتمی چه تعهدی به ایران می‌دهند که اگر بازرسان این آژانس، مجددا از پارچین بازدید کردند، بهانه‌جویی‌هایشان پایان یابد و مجددا بهانه جدیدی مطرح نکنند؟

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه مسئولان آژانس از فقدان هرگونه فعالیت هسته‌ای در پارچین اطلاع دارند، تصریح کرد: اگر بازرسان از پارچین بازدید کنند، بعد می‌خواهند از دیگر جاها نیز بازرسی کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان و مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به جای اینکه مشکل خود با ایران در خصوص بحث هسته‌ای را حل کنند،‌ به دنبال وقت‌کشی و بهانه‌تراشی هستند، افزود: ما بر سر مواضع خود مانده‌ایم و قرار نیست به هر درخواست غیر منطقی بازرسان آژانس توجه کنیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه مناطق نظامی هر کشوری، جزء مناطق محرمانه آن کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: برخی از بازرسانی که پیش‌تر به ایران اعزام شده بودند، جاسوس سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی غرب بوده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ما به هیچ عنوان اجازه بازرسی از پارچین را به بازرسان آژانس نمی‌دهیم، تصریح کرد: البته اگر آنها مستنداتی ارائه کنند که ما در آنجا فعالیت هسته‌ای داریم، اجازه بازرسی را می‌دهیم؛ ‌اما از آنجایی که تا به حال هیچ سندی در این زمینه از سوی سران آژانس به گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران داده نشده، ما نیز اجازه نمی‌دهیم؛ ضمن اینکه اگر اجازه چنین کاری بدهیم،‌ باز هم بهانه‌های دیگری می‌آورند و می‌خواهند از مناطق هسته‌ای دیگر ما بازدید کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مذاکرات خود با مسئولان ایرانی،‌ دو موضوع را در دستور کار خود قرار داده است، یکی وقت‌کشی و معطل نگه داشتن ملت ایران است که ما به خواسته بر حق خود مبنی بر استفاده از انرژی صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای دست نیابیم و دیگری،‌ به دست آوردن اطلاعات نظامی ایران برای سازمان‌های جاسوسی است.

سلطانیه با بیان این که موضوع بازدید هیات آژانس از پارچین پس از توافق در باره طرح کاری بررسی می شود، ادعای غربی ها مبنی بر این را که مذاکرات تهران هیچ نتیجه ای در بر نداشته است، نادرست خواند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.