امروز امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 03, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



افتتاح 161 پروژه عمرانی در سطح دهیاری‌های استان مرکزی

کد مطلب: 51643 | تاریخ ارسال: 19 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از 161 پروژه عمرانی در سطح دهیاری‌های استان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک هوشنگ بازوند بعد از ظهر امروز در همایش بخشداران استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر 651 پروژه عمران روستایی در سطح روستاهای استان در دست احداث است که 161 پروژه از آن‌ها به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات امسال دهیاری‌ها نسبت به سال گذشته 141 درصد رشد داشته، تصریح کرد: سالانه 90 میلیارد تومان اعتبار بین دهیاران توزیع می‌شود که نظارت بر نحوه خرج کرد این اعتبارات بر عهده بخشداران است.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به وجود 601 دهیار در استان گفت: در حال حاضر 601 دهیار در استان فعالیت دارند که از این تعداد 132 نفر دارای تحصیلات زیر دیپلم، 316 نفر دیپلم، 52 نفر فوق دیپلم، 96 نفر لیسانس و پنج نفر فوق لیسانس هستند.

‌بازوند ادامه داد: در حال حاضر تعداد 44 نفر از601 دهیار در استان خانم هستند که تقریبا هشت درصد این جمعیت را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه امسال و با توجه به تغییراتی که در شوراها به وجود می‌آید از سال آینده فعالیت دهیاران زیر دیپلم ممنوع خواهد بود که انتظار می‌رود دهیار زیر دیپلم در استان به صفر برسد.

وی بیان داشت: در سال جاری همچنین 651 خودرو اعم از آتش نشانی، کمپرسی، ماشین حمل زباله و لودر بین دهیاران استان توزیع شده است.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به طرح مقاوم‌سازی منازل روستایی اظهار داشت: مقاوم‌سازی سالانه چهار هزار واحد مسکونی در استان در دستور کار قرار گرفته که امسال به دلیل برخی مشکلات تنها 30 درصد از منازل مقاوم‌سازی شده است.

بازوند گفت: در حال حاضر 500 هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که تاکنون 23 هزار واحد مقاوم سازی شده است.

وی قانون پرداخت بیمه ساخت و ساز روستایی را از عمده‌ترین چالش‌های مقاوم‌سازی عنوان کرد و ابزار داشت: با توجه به اینکه هر روستایی باید برای ساخت و ساز مبلغ پنج هزار و 800 تومان بابت هر متر مربع زمین را بابت بیمه پرداخت کند و به دلیل اینکه مبلغ دیگری را نیز باید به بنیاد مسکن و در موارد دیگر بپردازد، پرداخت این مبالغ برای روستاییان سنگین است و همین موضوع باعث رشد منفی ساخت و ساز و یا ایجاد ساخت و سازهای غیر مجاز شده است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی همچنین مغایرت‌های وظایفی بین دهیاران و بنیاد مسکن را از مهم‌ترین مشکلات دهیاران عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه بر اساس قانون یک سری وظایف بر عهده دهیاران و یک سری وظایف بر عهده بنیاد مسکن قرار گرفته است که این مغایرت وظایفی، مشکلاتی را در این حوزه به وجود آورده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.