امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آصفری : ایران در قبال زورگویی آژانس و غرب امتیاز نمی‌دهد

کد مطلب: 51609 | تاریخ ارسال: 19 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران در قبال زورگویی آژانس و غرب امتیاز نمی‌دهد، گفت: منطق گفتگو حکم می‌کند هر دو طرف باید از امتیازاتی صرف نظر کنند تا نتیجه حاصل شود.

به گزارش مرکزی دیلی ، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی گفت: آمانو دیگر آن جایگاه بی‌طرفی که باید قانون و معاهدات آژانس را پیاده کند، ندارد و موضع‌گیری‌های وی نه تنها با واقعیت ارتباطی ندارد، که در راستای خوش‌خدمتی به غربی‌ها و صهیونیست‌ها است.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران در ده سال گذشته بیشترین همکاری را با آژانس داشته و آنها هر زمان خواستند، اجازه بازدید پیدا کرده‌اند؛ اما این بازدیدها باید در چارچوب قانون باشد و ما اجازه نمی‌دهیم آژانس از مکان‌هایی که فعالیت هسته‌ای در آنجا انجام نمی‌شود، بازدید کند.

وی با بیان اینکه بازرسی آژانس باید از مراکزی باشد که کار هسته‌ای انجام می‌دهند، یادآور شد: آیا خود آمریکایی‌ها و کشورهای غربی و عضو ۵+۱ اجازه می‌دهند از تجهیزات و پادگان‌های نظامی آنها بازدید شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم بیان کرد: توقع آژانس این است که از پادگان‌های نظامی ایران بازدید کند؛ در حالی‌که توانایی نیروهای مسلح هر کشوری طبقه‌بندی محرمانه دارد و حق قانونی ایران است که از این خواسته آژانس عدول کند.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه ایران گام‌های بلندی برداشته و حسن نیت خود را در این زمینه نشان داده، اما آژانس همیشه در نشست‌ها و بازرسی‌ها و بیانیه‌های خود موضع‌گیری‌هایی کرده که نه با منطق هماهنگ است و نه با اصول فنی و صرفا در جهت خواسته‌های غربی‌ها و امریکایی‌ها بوده است.

آصفری درباره آینده مذاکرات ایران و آژانس گفت: با این شرایطی که آمانو و آژانس دنبال می‌کنند، روند مثبتی در پیش رو نخواهد بود؛ زیرا منطق گفتگو حکم می‌کند هر دو طرف باید از امتیازاتی صرف نظر کنند تا نتیجه حاصل شود؛ نه آنکه ایران اجازه بازدید به کارشناسان آژانس دهد یا فعالیت سانتریفیوژها خود را برای چند سال متوقف کند، اما طرف غربی صرفا به دنبال سوء‌استفاده باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ایران امتیازاتی می‌دهد، ولی آنها زورگویی می‌کنند و ملت ایران حاضر نیست بیشتر از این امتیاز بدهد.

دور دوم نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران در تهران ۲۷ دی ماه برگزار شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.