امروز امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 03, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آغاز بهره‌برداری از تقاطع غیرهم سطح میدان بسیج اراک از امروز

کد مطلب: 51537 | تاریخ ارسال: 16 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار؛ معاون عمرانی استاندار مرکزی از آغاز بهره‌برداری از تقاطع غیرهم سطح میدان بسیج اراک در 27 دی‌ماه خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی وبه نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، هوشنگ بازوند در کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک که به مناسبت هفته هوای پاک در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، افزود: برای اصلاح وضعیت ورودی شهر اراک از طریق چهار تقاطع غیرهم سطح، تاکنون تقاطع میدان بسیج انجام شده و از چهارشنبه بیست و هفتم دی‌ماه به طور رسمی افتتاح می‌شود.

وی افزود: کنار گذر شمالی شهر اراک به طول 50 کیلومتر شنبه افتتاح خواهد شد که مانع ورود خودروهای سنگین عبوری به اراك می شود و به کاهش 30 درصدی آلودگی هوا اراک کمک خواهد کرد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی در خصوص پروژه‌های متعلق به شهرداری گفت: پروژه پارکینگ طبقاتی در اراک تاکنون 50 درصد پیشرفت داشته و همچنین وضعیت مراکز معاینه فنی خودروها در اراک وضعیت مطلوبی دارد.

وی در رابطه با طرح‌های مربوط به منابع طبیعی گفت: طی مطالعات انجام شده، پنج نقطه به مساحت بیش از هزار هکتار در نظر گرفته شده است که راه و شهرسازی متعهد شد، این اراضی را برای حفظ و احیا به شهرداری بدهد و تامین آب این اراضی با 400 لیتر در ثانیه توسط آب منطقه ای انجام خواهد شد.

بازوند ضمن اعلام موافقت با دو هزار هکتار جنگل کاری در نزدیکی پتروشیمی و تسریع درانتقال صنایع آلاینده به خارج شهرها تصریح کرد: در صورت اجرای پروژه حمل و نقل ریلی دورن شهری، لازم است بعد از تصویب توسط شورا مشاور آن تعیین و طرح آن طراحی شود.

به گزارش ایسنا، امیرانصاری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم در خصوص گفت: هفته آخر دی ماه هفته هوای پاک است و شعار امسال این هفته «صنعت پاک، هوای پاک» است که در این راستا برنامه های متنوعی در شهر اراک به عنوان یکی از هشت شهر آلوده کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این هفته از 24 تا 30 دی ماه است که در روز اول آن جشن هوای پاک را در مدرسه حاج توکلی اراک داشتیم، در روز سوم این هفته با همکاری شهرداری و اداره کل منابع طبیعی استان درختکاری نمادین را در یکی از پارک های اراک خواهیم داشت و در روز بیست و هفتم دی ماه با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت کارگاه آموزشی را برای صنایع بزرگ شهر برگزار خواهیم کرد؛ همچنین به مناسبت این هفته هزینه معاینه فنی خودروها 30 درصد کاهش خواهد داشت.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: در هفته هوای پاک همایش صنایع سبز در کشور برگزار شد که از 120 صنعت و خدمات سبز کشور تقدیر شد که در این میان چهار صنعت مربوط به استان مرکزی بود و از شرکت فرآورده‌های نفتی و آب و فاصلاب استان مرکزی و همچنین دو صنعت از شهرستان ساوه تقدیر شد که البته با توجه به این که دو هزار و 800 واحد صنعتی در استان فعال هستنند، باید سهم استان از صنایع سبز بیشتر باشد.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته برای کمک به کاهش آلودگی هوای اراک گفت: از آغاز سال تا به امروز با هزار و 400 خودروی فرسوده و دود زا در سطح شهر اراک برخورد شده و اتوبوس‌های آلاینده اتوبوس رانی نیز متوقف شده است.

وی تصریح کرد: طی مکاتبه با آموزش و پرورش، شهرداری، حمل ونقل و ترابری درخواست شد از خودروهای فرسوده استفاده نشود و همچنین در این مدت برگه معاینه فنی هزار خودروی دودزا، فرسوده و دارای نقص فنی باطل شده است، افزایش سطح حمل و نقل عمومی را خواستار شدیم که به علت کم عرض بودن معابر شهری نمی‌توان این کار را انجام داد.

انصاری در پایان گفت: هفت هزار و 220 متر مسیر دوچرخه سواری توسط شهرداری در پارک‌ها احداث شد و سرانه فضای سبز را در قالب پارک‌ها، طرح درختکاری و حاشیه جنگلی به 21 متر مربع افزایش دادیم.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.