امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اظهارات فرمانده سپاه روح‌الله استان در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان

کد مطلب: 51507 | تاریخ ارسال: 16 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: معرفی فرهنگ غنی دوران دفاع مقدس به نسل جوان، تجدید میثاق با شهدا و امام شهدا و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس وظیفه‌ای همگانی است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، سردار مهدی صدیقی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در راستای تقویت همکاری‌های اداره‌ کل ورزش و جوانان با نهادهای دولتی افزود: شهدا یکی از مهم‌ترین ارزش‌های دوران انقلاب اسلامی هستند که باید از این ارزش مقدس پاسداری کرد.

وی ادامه داد: شهدا با نثار جان خود از کیان ایران اسلامی دفاع کرده و اکنون وظیفه ماست که یاد آنان را زنده نگه داریم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه برپایی یادواره شهدا یکی از راه‌های زنده نگه داشتن یاد شهداست، اضافه کرد: وظیفه همگان است که با اجرای برنامه‌های مختلف یاد شهدا را در اذهان عمومی دوباره زنده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برپایی یادواره‌های شهدا شناخت و آگاهی نسل جوان را با تاریخ ایران اسلامی و پیشینه محکم خود آشنا کرده و زمینه استمرار غرور ملی را در آنان ایجاد می‌کند، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از تاریخ سربلندی ایران اسلامی متعلق به شهدا بوده و ما در برابر آنها مسئول هستیم.

صدیقی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم جایگاه مقامات شهدا را درک کنیم که آن‌ها به کجا رسیده‌اند، به شناخت و معرفت و دست ‌یافتن به حالی که پشتوانه‌ عمل باشد، نیاز داریم و این عمل است که انسان را به نتیجه می‌رساند.

وی یادآور شد: در حوزه‌ معرفت به شهدا و مقامات شهدا باید به دو مسئله توجه کرد اول این که سیره‌ نمادی یعنی زندگی آنها و عملکردهای آنها را نشان دهیم. شهدا ستاره‌های الهی هستند، یک خصلت در زندگی شهدا نقش محوری و زیربنایی و درخشندگی خاصی دارد. این خصلت باعث شده که نه تنها شهدا بلکه اولیا و انبیا خدا هم به اوج برسند.

صدیقی افزود: این خصلتی است که به صورت بالقوه، خدای متعال از زمان خلقت انسان در وجود وی قرار داده است، وقتی که ما به یک مرحله‌ای از رشد برسیم این خصلت فعال می‌شود و اگر روی آن کار کنیم اثرگذار خواهد بود و این خصلت صبر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز بر ضرورت توجه به ابعاد اخلاقی در میان ورزشکاران بسیجی تاکید کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به دهه مبارک فجر تبیین برنامه‌های پیش بینی شده اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در حال برنامه‌ریزی است.

سعید ملکی تاکید کرد: الگوسازی در جامعه ورزش، نامگذاری اماکن ورزشی با نام شهدای ورزشکار و همچنین ایجاد کمیته‌های ورزشی با حضور نخبگان ضروری است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با تعامل و همکاری هرچه بیشتر مسئولان ذ‌ی‌ربط بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه ورزشی در استان حل شود.

ملکی با اشاره به اینکه منش پهلوانی و روحیه بسیجی می‌تواند ورزشکاران ایران اسلامی را به بالاترین جایگاه برساند و پیروی از دین مبین اسلام باید الگوی جامعه ورزشی باشد، گفت: حضور بسیج ورزشکاران در جامعه ورزشی می‌تواند هجمه‌های فرهنگی دشمنان را خنثی کرده و جوانان این خطه را از آسیب دور کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی درست و مستمر تعامل و همکاری جامعه ورزشی و بسیج موجبات رشد و توسعه هر دو نهاد را فراهم کند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.