امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نواخته شدن زنگ «وقف» در دبيرستان موقوفه صمصاميه بيات اراک

کد مطلب: 51430 | تاریخ ارسال: 15 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

همزمان با پنجمين روز هفته وقف، زنگ وقف با حضور جمعي از مسئولان استان مركزی در دبيرستان موقوفه صمصاميه بيات اراك نواخته شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، سيف‌الله كريم‌زاده، مديركل اداره اوقاف و امور خيريه استان مركزی، صبح امروز، 25 دی‌ماه در مراسم گراميداشت ياوران وقف كه همزمان با پنجمين روز هفته وقف در مدرسه صمصاميه بيات اراك برگزار شد، گفت: وقف يك واجب عينی و صدقه جاريه‌ای است كه انسان را به سمت اهداف والاتری سوق می‌دهد.

وی بيان كرد: سنت حسنه وقف ريشه در تاريخ اسلام دارد؛ لذا جهت احيای آن بايد به گذشته تاريخ و هويت آن توجه كرد و در ميان نقش معلمان عرصه تعليم و تربيت بيش از پيش تأثيرگذار است.

كريم‌زاده در ادامه اظهار كرد: در دين مبين اسلام سنت‌های حسنه بسياری وجود دارد كه هر كدام دنيايی از حكمت را در خود جای داده است و يكی از آنها سنت حسنه وقف است كه از اهل بيت(ع) برای ما به يادگار مانده است.

وی ادامه داد: وقف دارای حيطه گسترده‌ای كه اگر به‌درستی هدايت شود، آثار و بركات فراوانی برای نسل آينده جامعه به همراه خواهد داشت.

مدير كل اداره آموزش و پرورش استان خاطرنشان كرد: يكی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا رسيدن به خودباوری است؛ لذا لازم است تا روحيه خودباوری را در بين نسل جوان و دانش‌آموزان القا كنيم تا زمينه‌ای جهت پيشرفت جامعه شده و دانش‌آموزان با تاريخ و هويت گذشته نيز آشنا شوند.

صباغيان مدير مدرسه صمصاميه اراك نيز در ادامه با اشاره به پيشينه تاريخی اين مركز آموزشي، افزود: دبيرستان صمصاميه از سال 1312 هجری قمری مصادف با 124 سال پيش توسط ذوالفقار بيات به نام مدرسه نوين وقف شد.

وی بيان كرد: اين مدرسه امروز نگين موقوفات اين واقف نيكوكار است كه در راستای ارائه آموزش نوين حركت كرده و پرجمدار عرصه تعليم و تربيت در استان مركزی است.

اين مقام مسئول در پايان افزود: اين موقوفه از محل وقف‌های مرحوم بيات شامل هنرستان خوارزمی اراك، روستای ملك اولياء و بازارچه صاحب سلطان اراك اداره می‌شود.

يادآور می‌شود، همزمان با پنجمين روز هفته وقف، زنگ وقف با حضور مدير كل اداره اوقاف و امور خيريه استان مركزی و جمعي از مسئولان استاني در دبيرستان موقوفه صمصاميه بيان اراك نواخته شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.